سربازان صهیونیستی فاش کردند؛

استفاده ارتش اسرائیل از غیرنظامیان غزه به‌عنوان سپر انسانی

ارتش اسرائیل برای پاکسازی تونل‌های زیرزمینی حماس از تله‌های انفجاری، از مردم غزه به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
کد خبر: ۶۸۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 17August 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، یک سازمان غیردولتی در اسرائیل (Breaking the silence) فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده از غیرنظامیان فلسطینی به‌عنوان سپر انسانی برای ورود به تونل‌ها و پاکسازی ساختمان‌های مشکوک استفاده می‌کند.

افشاگری کهنه‌سربازان صهیونیست درباره پروتکل وحشیانه ارتش اسرائیل

«ناداو ویمن» مدیر اجرایی این سازمان غیردولتی که متشکل از کهنه سربازان ارتش اسرائیل است و برای مستندسازی سوءاستفاده‌های نظامی رژیم صهیونیستی تأسیس شده، گفت: «این رویه به قدری در میان واحد‌های مختلف ارتش در غزه گسترده است که باید آن را یک دستورالعمل تلقی کرد».

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با تایید شواهد جمع‌آوری شده توسط این گروه خاطرنشان کرد که رئیس دفتر فرمانده ارتش اسرائیل از این رویه وحشیانه کاملا آگاه بوده است. هاآرتص به نقل از یک منبع آگاه در ارتش این رژیم نوشت: «تمام رده‌های ارتش از این دستورالعمل مطلع هستند. فرماندهان ارتش در توجیه این رویکرد خطاب به سربازان خود گفته‌اند: زندگی شما از زندگی فلسطینی‌ها مهم‌تر است».

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، ارتش اسرائیل گروگان‌ها را اغلب از میان مردان جوان در غزه انتخاب می‌کند و آن‌ها پس از پوشیدن یونیفرم ارتش اسرائیل به داخل تونل‌ها و ساختمان‌هایی فرستاده می‌شوند که به ظن صهیونیست‌ها نیازمند پاکسازی از تله‌های انفجاری است. 

هاآرتص به نقل از یکی از سربازان ارتش می‌نویسد: «به گروگان‌های فلسطینی گفته می‌شود «یک مأموریت انجام دهید و سپس آزاد هستید». بر اساس اظهارات سربازانی که با هاآرتص صحبت کرده‌اند، هیچ اتهامی متوجه گروگان‌های فلسطینی نیست و آن‌ها فقط برای عملیات پاکسازی بازداشت می‌شوند.

در ماه ژوئیه تصاویری از فرستادن غیرنظامیان فلسطینی با لباس ارتش اسرائیل به ساختمان‌های مشکوک، توسط الجزیره پخش شد. «ناداو ویمن» با بیان اینکه سربازان زیادی در بخش‌های مختلف ارتش درباره استفاده از فلسطینی‌ها به مثابه سپر انسانی شهادت داده‌اند، گفت: «ما این حقیقت را از واحد‌هایی که در داخل غزه می‌جنگیدند، در زمان‌ها و مکان‌های مختلف شنیده‌ایم. فرماندهان ارتش اسرائیل در پاسخ به این پرسش سربازان که چرا به جای سگ‌ها از فلسطینی‌ها استفاده می‌کنید، گفته بودند: چون سگ‌های زیادی تا امروز مرده‌اند!»

افشاگری کهنه‌سربازان صهیونیست درباره پروتکل وحشیانه ارتش اسرائیل

به گفته این کهنه سرباز ارتش اسرائیل، بسیاری از سربازان درباره این وضعیت ابراز نگرانی کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۵ دادگاه عالی اسرائیل استفاده از فلسطینی‌ها را به عنوان سپر انسانی ممنوع اعلام کرد. در آن مقطع ارتش اسرائیل، فلسطینی‌ها را مجبور می‌کرد هنگام یورش به خانه‌ها در کرانه باختری پیشاپیش سربازان صهیونیست حرکت کنند. 

هاآرتص همچنین گزارش داد که مشاجره‌های شدیدی بین سربازان و فرماندهان ارتش اسرائیل بر سر این مساله در جریان است و سربازان زیادی در ارتش نسبت به عواقب این رفتار وحشیانه ابراز نگرانی کرده‌اند. 

انتهای پیام/ 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار