نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

امروز پرچم فلسطین بر فراز دست‌ها و پرچم رژیم صهیونیستی زیر پا‌ها رفته است

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب گفت: امروز پرچم فلسطین بر فراز دست‌ها و پرچم رژیم صهیونیستی زیر پا‌ها رفته است. استقامت و مقاومت نتیجه همه پیروزی‌های اسلام است.
کد خبر: ۶۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 17August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در همایش بین‌المللی «مقاومت و پایداری در مکتب امیرالمؤمنین» که امروز (شنبه، ۲۷ مرداد) در مرقد صافی صفا در نجف اشرف برگزار شد، با استناد به روایات بر اهمیت استقامت تأکید کرد و اظهار داشت: استقامت و ایستادگی، نزول ملائکه را در پی دارد؛ همان ملائکه‌ای که در جنگ بدر به یاری اسلام آمدند.

وی ادامه داد: امروز هم در فلسطین اشغالی و در باریکه غزه جمع کوچکی نسبت به جمعیت مسلمانان ایستادگی و مقاومت کرده و همه دنیا را به خود متوجه ساخته‌اند. ایستادگی در خط امیرمؤمنان که خط مقاومت در مقابل مشرکین و کفار است نگرش جهانیان را به نفع فلسطین و علیه رژیم اشغالگر قدس تغییر داده است.

تبلیغ باید با استقامت همراه باشد

وی تصریح کرد: امروز پرچم فلسطین بر فراز دست‌ها و پرچم رژیم صهیونیستی زیر پا‌ها رفته است. استقامت و مقاومت آنقدر مهم است که نتیجه همه پیروزی‌های اسلام از همین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند که اگر می‌خواهید دین به جایی برسد، باید با استقامت پیش بروید، خاطرنشان کرد: با یک بار تبلیغ و مقاومت کار به جایی نمی‌رسد، بلکه باید مداوم و مستمر باشد.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به اینکه در سخنان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه داریم که از نتایج موفقیت، استقامت است، افزود: پس از استقامت، در صورت بروز مشکلات باید صبر و ورع داشت تا پیروزی حاصل شود. در حدیث شریف دیگری امام علی (ع) می‌فرماید که هزینه استقامت کم‌تر از تسلیم است.

وی با بیان اینکه استقامت تنها گذرگاه پیروزی با هزینه کم است، ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند که اگر دیدید هواداران حق کم شدند، درباره راه تردید نکنید. راه صحیح را انتخاب کنید حتی اگر رهروان آن محدود باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به شرایط امروز غزه و ایستادگی مردم مظلوم آن منطقه در مقابل کشور‌های سرمایه‌دار و بزرگ دنیا که حامی رژیم صهیونیستی هستند، گفت: جهانیان می‌دانند که جنگ بین حماس و رژیم اشغالگر نیست؛ چراکه اگر بود، یک هفته هم طول نمی‌کشید. جنگ بین حماس و دنیای استکبار است. روزانه کشتی‌های حامل سلاح‌های آمریکا و اروپا به دست رژیم اشغالگر قدس می‌رسد، اما مردم غزه دست از مقاومت برنمی‌دارند و تعجب دنیا را برانگیخته اند.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مقاومت نباید از خود ضعف نشان داد بلکه باید محکم ایستادگی کرد، افزود: خاندان امام علی (ع) مقاومت را سرلوحه خود قرار دادند. حضرت زینب (س) در شام و کوفه هم جهاد تبیین و هم مقاومت را رقم زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تاکید کرد: مقاومت زینبی کاری کرد که حاکمان ستمگر رسوا شده و روشنگری آن حضرت نگاه مردم را نسبت به حاکمیت تغییر داد. باید از این مقاومت که دستاورد‌های بزرگی دارد، برای پیشرفت مبانی دینی و اسلامی درس بگیریم.

در این همایش چند تَن از اندیشمندان و شخصیت‌های دانشگاهی و مذهبی از ایران، عراق و تونس از جمله آیت‌الله «سید مجتبی حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، شیخ علی بشیر النجفی و شیخ خالد النعمانی از علمای نجف، سید زهیر المسیلینی از تونس و «کریم نجفی برزگر» رئیس اتحادیه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام نیز سخنرانی کرده و به تبیین دیدگاه خود در خصوص جبهه مقاومت و لزوم جهاد تبیین پرداختند و روشنگری درباره دستاورد‌های جبهه مقاومت را ضروری توصیف کردند.

سخنرانان همچنین بر لزوم تقویت و توسعه پیاده روی عظیم اربعین تاکید کرده و از امام حسین (ع) به‌عنوان رمز، نماد و اسوه مقاومت و استکبار ستیزی یاد و خاطرنشان کردند: امروز بر مسلمانان واجب است که در مقابل ظالم که مصداق بارز آن استکبار و صهیونیزم است، بایستند و علمای جهان اسلام نیز در این زمینه تحرک بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار