مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

آزادگان در اسارت نیز شهدایی را تقدیم انقلاب کردند که ۱۶ شهید غریب سهم لرستان است

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه  آزادگان در اسارت نیز شهدایی را تقدیم انقلاب کردند که ۱۶ شهید غریب سهم لرستان است، گفت: آزادگان با ایثار و از خود گذشتگی و مقاومت خود، ایران را سربلند کردند.
کد خبر: ۶۸۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 17August 2024

آزادگان در اسارت نیز شهدایی را تقدیم انقلاب کردند که ۱۶ شهید غریب سهم لرستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، امروز ( شنبه ) در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار داشت: آزادگان سفیران آزادگی و حریت هستند.

وی با بیان اینکه  آزادگان در اسارت نیز شهدایی را تقدیم انقلاب کردند که ۱۶ شهید غریب سهم لرستان است، افزود: آزادگان با ایثار و از خود گذشتگی و مقاومت خود، ایران را سربلند کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بیان کرد: در استان لرستان چند عنوان کتاب با موضوع خاطرات آزادگان نگاشته شده است که کافی نیست. بایستی نویسندگان حوزه دفاع مقدس در این زمینه بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» بیان کرد: برخی برنامه‌ها از طریق دستگاه‌های بالادستی به اداره‌ها ابلاغ می‌شود که توسط اداره‌ها در استان اجرا می‌شوند، یکسری برنامه‌های مشترک عمومی مانند برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور در مرکز استان و شهرستان بروجرد، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان نیز انجام خواهد شد.

رشیدی با اشاره به برگزاری سراسری آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان‌ها به‌صورت ویدیوکنفرانس و پخش زنده سخنان رهبر انقلاب از رسانه ملی، گفت: برای اجرای تکریم از همسران، مادران، پیشکسوتان و آزادگان و مبارزان دفاع مقدس امسال حدود ۶۰۰ نفر سهمیه برای لرستان در نظر گرفت شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: عطرافشانی و نثار گل به گلزار شهدای سراسر استان، صدور بیانیه و تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس از سوی نهادهای لشکری و کشوری، فضاسازی محیطی متناسب با ایام هفته دفاع مقدس و سرکشی به خانواده شهدا از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان باغ - موزه دفاع مقس لرستان در سال ۱۴۰۳، بیان کرد: یکسری تعمیرات در جاده منتهی به موزه در رینگ جنوبی وجود دارد که از شهرداری و شورای شهر انتظار داریم این جاده را اصلاح کنند.

رشیدی با اشاره به آغاز روزشمار هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه، اظهار کرد: لرستان در دوران دفاع مقدس پشتیبان سه استان بوده که ۴۶ هزار رزمنده اعزام و ۶۵۶۰ رزمنده شهید را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است. جا دارد کارهایی متفاوت با سال‌های گذشته انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار