نماینده ولی فقیه در مازندران:

تولید علم باید به دنبال حل مشکل باشد

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند بی‌فایده است.
کد خبر: ۶۸۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۸ - 17August 2024

تولید علم باید به دنبال حل مشکل باشدبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل، اظهار داشت: این‌همه پایان‌نامه و مقاله در دانشگاه‌ها با این همه مشکلات نمی‌خواند.

وی افزود: خطاب به دانشگاه‌هایی که روی مقاله نوشتن حساس هستند تا چاپ شود گفتم در حوزه عملکردی همچون بحث سرطان، پسماند، در مصرف سمومات و موارد دیگر اگر نصف مقالات و پایان نامه‌ها اهمیت قائل شوید مشکلات حل می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: مقاله اولیه ما باید مفاعله یعنی فعل و عمل باشد، برگزاری همایش و تدوین طرح و برنامه هم کافی نیست، پایان‌نامه‌ها و مقالات باید یک کار باشند نه یک نوشتار.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه گفتار و نوشتار در قفسه کتابخانه‌های واقعی و دیجیتالی ما فراوان است، گفت: اما مازندران ما هنوز برای صادرات، شناسنامه محصولات و موارد دیگر مشکل دارد، تولید علمی که عملی به دنبال نداشته باشد و مشکلی را حل نکند چه فایده‌ای دارد، جز اینکه خودمان را معطل می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سیاست استعمار ما را آنقدر در سیاست مقاله‌نویسی کلافه می‌کند که از عمل و مشکل کف خیابان و لایه‌های جامعه غافل می‌شویم، باید مشکلی را حل کرد، نگاه باید عوض شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: بحث ترفیع و ارتقا از نوشته‌جات باید به عمل برود و از دل آن عمل یک نوشته بیرون بیاید، از دل تحقیق مقاله بنویسید، این رشد است وگرنه هیچ رشدی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار