«معرفی کتاب»

«حدیث سیمرغ»

کتاب «حدیث سیمرغ» مروری بر زندگی هنرمندان شهید شهرستان مشگین شهر که به نویسندگی «مرتضی آقابالازاده» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ - 18August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «حدیث سیمرغ» مروری بر زندگی هنرمندان شهید شهرستان مشگین شهر که به نویسندگی «مرتضی آقابالازاده» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
بی شک نقش هنرمندان در ایام سخت دفاع مقدس از بخش‌های پنهان جنگ است که ضرورت شناساندن این طیف از ایثارگران عزمی جدی و یک یا علی دیگری را می‌طلبد. نقش عکاسان در تهیه تصاویر ماندگار از ناب‌ترین صحنه‌های نبرد، نقاشان در طراحی تصاویر زیبا از ملکوت‌نشینان، خبرنگاران با ثبت و ارسال گزارش‌های بی‌دلیل از ایثارگری شهدا و خطاطان و نمایشگران تاتر و ... که همگی با هنرنمایی خود معنای دیگری از هنر را برای ما نمایان ساختند. این مجموعه مروری است بر زندگی ۲۲ هنرمند شهید شهرستان مشگین‌شهر.

در بخشی از کتاب آمده است:
دختر بزرگ شهید که در زمان شهادت پدر چهار سالهبود، موقع تشییع پیکر تکه تکه شده بابایش با جام آبی در دست، دنبال تابوت پدر می‌دوید و می‌گفت: باباجان حتما در کنار دجله با تنی مجروح، تشنه جان دادی و شهید شدی و در میان دجله و فرات آبی برای رفع تشنگی نیافتی، حال من آب آورده ام... به یاد تشنگی تو و شهدای مظلوم کربلا هیچ موقع آن لحظه‌ی تو را فراموش نمی‌کنم.
آری! بعد از سال‌ها از شهادت پدر و دفن پیکرش، آن نازدانه پدر هر پنج شنبه با جام آبی در کنار مزار پدر حاضر می‌شود، شاید چنین زمزمه کند: 
باباجان! با شما حرف می‌زنم...
با شمایم، که خوب می‌دانید              تشنه ام، تشنه‌ی فرات شما
با شما حرف می‌زنم، که پر است        لحظه هایم ز خاطرات شما...

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها