نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

جهان اسلام نباید غزه را فراموش کند/ شهید به مقام «عندالرب» می‌رسد

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به شهادت مردم بی‌دفاع غزه در جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امروز نیز امیر مؤمنان (ع) از ما می‌خواهند که عزیزان غزه را فراموش نکنیم. مردم غزه همسایه‌های ما هستند و جهان اسلام و مسلمانان به سفارش امام علی (ع) باید به فریاد مردم مظلوم فلسطین که تحت فشار شدید قرار دارند، برسند.
کد خبر: ۶۸۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴ - 18August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم بزرگداشت شهید ابومهدی مهندس و یاران شهیدش که به‌همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین روز گذشته (شنبه) بر سر مزار این شهید والامقام در وادی‌السلام نجف اشرف برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) مخالف سرسخت بی‌عدالتی و ظلم بودند و برایشان هم قابل تحمل نبود که ده‌ها هزار نفر در فلسطین شهید شوند و مسلمان‌ها هیچ حرکتی نکنند. 

در این مراسم که جمعی از زائران اربعین و شخصیت‌های حوزوی و دینی حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی با بیان اینکه جهاد در مقابل ضد ارزش‌ها و مظالم علیه انسان و انسانیت از فرمان‌های دینی است، گفت: در آیات قرآن آمده است پیامبر (ص) و کسانی که همراه و همفکر آن حضرت هستند، به‌صورت «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ» با کفار با شدت برخورد می‌کنند و در بین خود به‌صورت «رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» با لطف و محبت رفتار می‌کنند

اگر ابو مهدی المهندس زنده بود در مقابل جنایات علیه مردم غزه ساکت نمی‌ماند

وی آیه ۲۹ سوره فتح را شاخص و محک پیروی از راه پیامبر (ص) دانست و گفت: همراهان پیامبر (ص) آماده مبارزه و جهاد با دشمنان هستند و این بزرگواران که عنوان شهید بر مزارشان نقش بسته است، در راه خدا جهاد و جان خود را فدا کردند. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به جایگاه شهید و ارزش شهادت اشاره و شهید و شهادت را مورد توجه همه معصومین و بزرگان عنوان کرد و با استناد به روایات خاطرنشان کرد: کسی که شهید می‌شود، با ریختن اولین قطره خونش بر روی زمین، خداوند همه گناهان او را می‌بخشد و به مقام «عندالرب» می‌رسد.

وی با بیان اینکه شهیدان زنده اند افزود: در روایت داریم شهید از خدا می‌خواهد که بار دیگر زنده شود و بتواند بار‌ها جان خود را در راه خدا نثار کند و این بخاطر کرامت و بزرگواری است که حضرت حق به شهید عنایت می‌کند و همه آرزوی شهید نیز بازگشت به دنیا و ایثار در راه خداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در ادامه ویژگی‌ها و فضایل امام علی (ع) را نسبت به دیگر اصحاب پیامبر (ص) برشمرد و اظهار داشت: امام علی (ع) با این همه مقامات در نامه به مالک اشتر سعادت و شهادت در راه خدا را از خداوند طلب می‌کند.

اگر ابو مهدی المهندس زنده بود در مقابل جنایات علیه مردم غزه ساکت نمی‌ماند

 وی با بیان اینکه این خاندان، خاندان ایثار و شهادت هستند، سفارش امام علی (ع) در مورد همسایه را یادآور شد و تصریح کرد: امروز نیز امیر مؤمنان (ع) از ما می‌خواهند که عزیزان غزه را فراموش نکنیم. مردم غزه همسایه‌های ما هستند و جهان اسلام و مسلمانان به سفارش امام علی (ع) باید به فریاد مردم مظلوم فلسطین که تحت فشار شدید قرار دارند، برسند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین «سید صدرالدین قپانچی» امام جمعه نجف نیز حضور داشت، گروه سرود «نور» قطعه‌ای را در بزرگداشت مقام شهید و شهادت اجرا کرد و شرکت‌کنندگان با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای والامقام مقاومت را بر مزار شهید ابومهدی المهندس و یارانش گرامی داشتند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار