موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟

در جلسه علنی نوبت صبح مجلس شورای اسلامی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات بررسی شد و موافقان این وزیر از ویژگی‌ها و کارنامه این گزینه پیشنهادی دفاع کردند.
کد خبر: ۶۸۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴ - 18August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد)، مجلس شورای اسلامی صلاحیت سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات بررسی شد که موافقان این وزیر از ویژگی‌ها و کارنامه این گزینه پیشنهادی دفاع کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟

وزیر پیشنهادی اطلاعات شخصیتی فراجناحی است

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان به عنوان موافق با وزیر پیشنهادی اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: در این برهه حساس و خطیر از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار و صهیونیست‌ها که مصادف شده است با جلسه رای اعتماد به هیئت وزرا پیشنهادی بنده به عنوان نماینده‌ای از خطه جنوب و خلیج همیشه فارس می‌خواهم از وزیر پیشنهادی اطلاعات که یکی از وزارتخانه‌های مهم و حساس کشور یکی از وزارتخانه‌هایی که امنیت جامعه و کشور امنیت اقتصادی امنیت اجتماعی توسعه و بالندگی کشور به آن گره خورده است یعنی وزارت اطلاعات دفاع و سخن گویم.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی یکی از برجسته‌ترین و پرتجربه‌ترین چهره‌ها و شخصیت‌ها است. وزیر پیشنهادی کار خود را از کف سیستم اطلاعاتی شروع کرده است و در سطح ملی نیز دارای مسئولیت بوده است. در دولت سیزدهم ایشان به عنوان وزیر اطلاعات بودند.

جباری تصریح کرد: چرا توسط رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم معرفی شدند. چون با معیارها و ملاک‌های ارزشمندی که مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرا اعلام فرمودند تطابق داشت.
 
وی گفت: باورمندی و پایبندی به اصول، ارزش‌ها و آرمان‌های بنیادی انقلاب اسلامی و گفتمان متعالی امامین انقلاب و قانون اساسی به عنوان یکی از معیارهای انتخاب آقای خطیب بوده است.
 
نماینده مردم بندرلنگه در مجلس افزود: وزیر پیشنهادی اطلاعات شخصیتی فراجناحی است که به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد و دیدگاه‌ها و عملکردش موید این موضوع است.
 
پزشکیان وعده صادق را در تشکیل دولت وفاق ملی محقق کرد
 
علاءالدین بروجردی نماینده مردم لارستان نیز در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق با وزیر پیشنهادی اطلاعات، گفت: در سال ۱۳۶۲ مجلس چهار شرط را برای وزیر اطلاعات مصوب کرد، تحصیلات در حد اجتهاد، اشتهار به عدالت و تقوا، سابقه روشن از لحاظ مدیریت و عدم عضویت در احزاب، سازمان‌ها و گروه‌ها، همه این شرایط در وزیر پیشنهادی اطلاعات جمع است.

وی افزود: به همین علت در دولت شهید رئیسی ایشان به‌عنوان وزیر اطلاعات فعالیت می‌کردند و امروز هم آقای پزشکیان وی را وزیر پیشنهادی اطلاعات معرفی کرده‌اند.

نماینده مردم لارستان در مجلس گفت: پزشکیان وعده صادق را در تشکیل دولت وفاق ملی محقق کرد، رئیس‌جمهور در طول دوران تبلیغات اشاره کرد که کابینه ایشان وفاق ملی است و ما امروز مصادیق آن را به‌خوبی شاهد هستیم.

بروجردی تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و هم‌پیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند، لذا در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به‌خصوص وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چندوجهی بسیار پیچیده عمل کنند که اینها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

وی با اشاره اینکه بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی‌سازی توطئه‌های طراحی شده دشمن قابل اعلام نیست، گفت: ده‌ها حادثه قبل از اتفاق خنثی شده اما به دلایلی قابل اعلام نیست، لذا در این مدت وزارت اطلاعات قوی عمل کرده و موفق شده عملکرد قدرتمندی در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن داشته باشد.

نماینده مردم لارستان در مجلس، گفت: دشمن روی همه نیروهای نظام کار می‌کند. نمایندگان در معرض تهدید جدی هستند که نمونه آن کار اطلاعاتی تلفنی است که از آنها اطلاعات گرفته شود که وزارت اطلاعات باهدف حفظ نیروهای نظام به این موضوع ورود دارد منتها لازم است که جدی‌تر عمل شود چون هنر این نیست که سازمان‌های اطلاعاتی بگویند این تعداد از نیروهای نظام دستگیر شدند بلکه هنر در پیشگیری است.

بروجردی ادامه داد: ‌ رصد این نیروها توسط حفاظت اطلاعات باهدف حفظ، یکی از موفقیت‌های وزارت اطلاعات است و در این عرصه با جدیت بیشتری عمل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: نمونه آن مصاف جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و هم‌پیمانانش است که آمریکا در تمامی عرصه‌ها و در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خوردند. یک بعد این شکست به کار دقیق اطلاعاتی بر می‌گردد که وزارت اطلاعات در آن نقش بسیار مهمی دارد.

انتهای پیام/381
نظر شما
پربیننده ها