موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گفتند؟

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد نظرات خود را بیان کردند.
کد خبر: ۶۸۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ - 18August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع پرس،در ادامه برسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در جلسه علنی امروز ۲۸ مردادماه، مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار گرفت و موافقان این گزینه پیشنهادی، نظرات خود را بیان کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گفتند؟

سید شمس‌الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در موافقت با عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت:خوشبختانه این توفیق حاصل شد که طی دو ساعت در دو روز متناوب وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی را بررسی کنیم. لازم بود که ما در خصوص مدرک تحصیلی ایشان استعلام کنیم ایشان لیسانس فوق لیسانس و دکترا اقتصاد با رتبه ممتاز در دانشگاه تهران دارند. ضمن احترام به همه دوستانی که در سایر کشورها تحصیل می‌کنند و برای ما احترام دارند اعتقاد داریم افرادی که در دانشکده‌های اقتصاد ایران درس می‌خوانند ساز و کار اقتصاد ایران را بهتر می‌شناسند.

وی ادامه داد: نکته بعدی مدارج تجربی است وزیر پیشنهادی اقتصاد در این ۴۰ سال و اندی که پس از انقلاب است مسئول بوده‌اند. حتی موقعی که دولت اصلاحات بود و در دولت اصلاحات سمتی نداشتند در جای دیگر کار می‌کردند.

حسینی بیان کرد: از ستاد اجرایی فرمان امام گرفته تا مدیرعامل بانک بوده اند تا در دولت در مجموع بله خط فکر سیاسی دارند اما آدم حرفه‌ای هستند. کسی که رئیس کل بیمه مرکزی بوده است مدیرعامل بانک بوده سال‌های متمادی این انسان، انسان مجربی است. سوابق رزمندگی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی نیز استعلام شده است دوستان ما مخصوصاً جوان‌ترها بدانند پاسخ رسمی ستاد کل که ایشان ۱۹ ماه در جبهه هم بوده‌اند.

حسینی اظهار کرد: لذا ما به سوابق علمی و به لحاظ سوابق تجربی در کمیسیون اقتصادی به این جمع‌بندی رسیدیم که وزیر پیشنهادی از تخصص و تجربه لازم برخوردار است.

حسینی بیان کرد: من البته خدمت شما عرض می‌کنم. یکی از مسائل و مشکلاتی که سبب شده است این وضعیت را داشته باشیم این است که در بسیاری از موارد به تجربه بی‌توجه بوده‌ایم. من از شما خواهش می‌کنم در رسیدگی به برنامه‌ها کارنامه و عملکرد ایشان به تجربه توجه کنید. وزارتخانه جای آزمایش و خطا نیست. وزارتخانه جای کسب تجربه است ولی جای یادگیری به این مفهوم که وزارتخانه را اصلاً نشناسم و بخواهم تازه در آنجا یاد بگیرم نیست.

حسینی تصریح کرد: ما با توجه به شرایط اقتصاد کشور که عرض می‌کنم نمی‌توانیم افراد بی تجربه را وزارتخانه‌های حساس بگذاریم. بله حتماً باید از تجربه درس بگیریم حتماً بایستی در بسیاری از موارد آزموده را دوباره نیازماییم ولی بایستی در تحلیل‌هایمان هم چهارچوب دقیقی داشته باشیم.

وی گفت: آماری که دوستان داده‌اند درست است. چند عدد به شما می‌گویم ببینید شرایط اقتصاد در این چند دهه چگونه بوده است. متاسفانه از سال ۱۳۷۶تا سال ۱۳۹۹کل رشد اقتصادی ۲.۷ درصد بوده است. رشد نقدینگی به طور متوسط بالای ۲۵ درصد بوده است. اما نکاتی را باید توجه کنیم که به آن بی توجه هستیم.

موسوی: همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی، منشأ خدمات ارزنده برای کشور بود

سیدفرید موسوی نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، گفت: آقای همتی چهره نام آشنا برای اقتصاد است که در جامعه اقتصادی و علمی کشور همواره منشا خیر بوده و حضور موفقی داشته است و در عرصه‌های بین‌المللی هم نقش آفرین بودند.

وی افزود: آقای همتی با بیش از سه دهه خدمت صادقانه و بی‌وقفه در مناصب کلیدی کشور، وقتی کارنامه ایشان را ورق می‌زنیم الگویی از تعهد، تخصص و میهن پرستی را مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم مراغه در مجلس اظهار کرد: آقای همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی در هر مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند منشأ خدمات ارزنده برای کشور بود، ایشان مسئولیت‌های خود را در جمهوری اسلامی با واحد مرکزی خبر و با مسئولیت مستقیم پوشش تمام عملیات‌ها و هماهنگی استان‌های مرزی و ثبت و ضبط آسان، ارزشمند و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس آغاز کرد.

موسوی بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی آقای همتی وارد عرصه اقتصاد می‌شوند که اوج این مسئولیت‌ها در دوران بانک مرکزی شکل می‌گیرد. خدمت همکاران بگویم که اشاره به کارنامه رئیس کل بانک مرکزی بدون توجه به بازه زمانی و موقعیت نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در شرایطی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی شدند کشور در دوران تحریم بود و در آن ایام فراموش کردیم که کرونا چه بلایی بر سر ما آورده بود و ایشان در آن شرایط مسئولیت را بر عهده داشت و کارنامه ارائه داد.

انتهای پیام/381
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار