در جریان سفر به عراق؛

مسئولان بعثه و امور حج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف بازدید کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر به عراق، به قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف رفت و ضمن دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «رضی‌الدین کاظمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، در جریان فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف در موسم اربعین و زائران ایرانی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۸۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 18August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه سفر به عراق، امروز (یکشنبه) به قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف رفت و ضمن دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین «رضی‌الدین کاظمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، در جریان فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط دستگاه‌های مختلف در موسم اربعین و زائران ایرانی قرار گرفت.

در این بازدید که «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت و چند تَن از معاونین این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری نیز  حجت‌الاسلام و المسلمین نواب را همراهی می‌کردند، نمایندگان شهرداری مشهد، سازمان حج و زیارت در ستاد مرکزی امداد و راهنمایی زائران، امور بین‌الملل بانک سپه، هلال احمر، فراجا، بیمه و اداره گذرنامه نهاد ریاست جمهوری در جمع مسئولان حوزه حج و زیارت و سرکنسولگری کشورمان در نجف در گزارش‌های خود به خدماتی که به زائران اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود، اشاره و برخی مشکلات زائران در موسم اربعین را برشمردند و تأکید کردند که همگان با استفاده از تجارب سال‌های قبل تلاش کرده‌اند که برنامه‌ریزی مناسب را برای ارائه خدمات به زائران انجام دهند.

بازدید مسئولان بعثه و امورحج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف / ارائه گزارش دستگاه‌های خدمت رسان در موسم اربعین

نماینده شهرداری مشهد با اشاره به اعزام بیش از ۶۰۰ نیرو و بیش از ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات به نجف برای کمک به نظافت شهر قدیم نجف اظهار داشت: این نیرو‌ها در سه شیفت کاری در حال فعالیت هستند و مسئولان شهرداری نجف هم از خدمات ارائه شده رضایت دارند.

نماینده ستاد اربعین بانک سپه هم در باره خدمات ارزی و ریالی ارائه شده به زائران توضیحاتی داد و نماینده سازمان حج و زیارت در ستاد مرکزی امداد و راهنمایی زائران و گمشدگان تاکید کرد که امسال با برنامه‌ریزی انجام شده توسط این سازمان فرآیندی تعریف شده است تا زائران گمشده سریع‌تر به همراهان و یا خانواده‌هایشان بپیوندند.

نماینده جمعیت هلال احمر نیز به ارائه حدود ۴۰۰ هزار مورد خدمات دارویی و درمانی به زائران حسینی از ۲۱ مرداد تاکنون اشاره کرد و نماینده بیمه معلم هم از تعامل خوب و سازنده با هلال احمر در ارائه خدمات درمانی به زائران در شهر‌های زیارتی و بیمارستان‌های عراقی و درمانگاه‌های هلال احمر خبر داد. وی تعداد زائران اربعین را که تاکنون در عراق و ایران جان باختند یازده نفر ذکر و اشاره کرد که دو نفر از آنها بیمه نبودند.

در ادامه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ارائه شده به زائران، بر لزوم ارتباط بیشتر دستگاه‌های فعال در موسم اربعین با یکدیگر و همچنین طرف‌های عراقی برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران تأکید کرد و اهمیت کار علمی و استفاده از راهکار‌های نو با مدنظر قراردادن آسیب‌های سال‌های گذشته را در برطرف کردن نیاز‌های زائران یادآور شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب تصریح کرد: با هدایت و نظارت سرکنسول نجف، مجموعه دستگاه‌های ایرانی در شهر امیر مؤمنان (ع) درتلاش برای خدمت‌گذاری بهتربه زائران هستند که قابل تقدیر است.

بازدید مسئولان بعثه و امورحج و زیارت از قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف / ارائه گزارش دستگاه‌های خدمت رسان در موسم اربعین

در این نشست، «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت هم با اشاره به خدمات مختلفی که برنامه کاربردی «همیار اربعین» در اختیار زائران قرار می‌دهد، اظهار داشت: زائران می‌توانند با نصب این برنامه اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند که در تسهیل سفرشان موثر است.

وی افزود: مجموعه حج و زیارت تلاش کرده است که در بخش ثبت نام و اعزام زائران، بیمه و امداد و راهنمایی امور زائران و گمشدگان امکانات مناسب را فراهم آورد.

در این بازدید سرکنسول کشورمان در نجف و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در باره خدمات و تسهیلاتی که کنسولگری کشورمان دراین شهر به زائرین اربعین ارائه می‌دهد گفتگو و خدمتگزاری به زائران را روان‌تر از سال‌های گذشته توصیف کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان از واحد‌های مختلف قرارگاه موقت کنسولگری کشورمان در نجف که در جوار حرم امام علی (ع) برپا شده است از جمله خدمات کنسولی، بیمه، هلال احمر و واحد امداد و راهنمایی امور زائران و گمشدگان بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با تعدادی از زائران با توضیحات دست اندرکاران هر بخش و سرکنسول کشورمان در نجف از خدماتی که به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود، مطلع شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها