وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

واردات بیش از ۱۰ فروند هواپیما در دو ماه گذشته

بذرپاش با اشاره به امضای توافقنامه ۲ میلیارد دلاری میان صندوق توسعه ملی و بانک مسکن به منظور ارائه تسهیلات ارزان به بخش حمل و نقل گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۱۰ فروند هواپیما وارد کشور شده و در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملا باز است.
کد خبر: ۶۸۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴ - 18August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های کشور از امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فرودگاهی با دو شرکت هواپیمایی خبر داد و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم ابراز آمادگی برای واگذاری فرودگاه‌های بزرگ به شرکت‌های هواپیمایی کرده بود.

واردات بیش از ۱۰ فروند هواپیما در دو ماه گذشته

وی افزود: از ابتدا جهت‌گیری ما در وزارتخانه فعال‌سازی شرکت‌های هواپیمایی در بحث وارد کردن و خرید هواپیما بوده و بجای اینکه دولت وارد خرید هواپیما شود، ایرلاین‌ها را فعال کردیم، زیرا معتقدیم که شرکت‌های هواپیمایی باتوجه به تحریم‌ها عملکرد بهتری دارند و دولت باید وظیفه پشتیبانی را بر عهده داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه بیش از ۱۰ هواپیما وارد کشور شده است، گفت: در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملاً باز است و دولت ارز مبادله‌ای با هماهنگی بانک مرکزی برای این شرکت‌ها تامین کرده است. همچنین با شورای عالی امنیت ملی برای ترخیص قطعات و هواپیما در کمترین زمان ممکن هماهنگی انجام شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه، بانک مسکن از محل صندوق توسعه ملی باید به مدار واردات ناوگان هوایی وارد شود و تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی را تامین کند، گفت: قرار بود صندوق توسعه ملی ۲ میلیارد دلار در بانک مسکن سپرده گذاری کند تا به عنوان تسهیلات ارزان ارزی در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری شود. در همین راستا توافقنامه‌ای با صندوق توسعه ملی منعقد و تمهیدات لازم از سوی بانک مسکن اندیشیده شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش‌های شرکت‌های هواپیمایی نوید واردات تعداد قابل توجهی هواپیما در سال آینده را می‌دهد.

وی از رفع مشکلات و موانع ورود ناوگان خارجی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در عملیات اربعین امسال شاهد رشد خوبی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی و سایر شقوق هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار