پزشکیان:

مهمترین دغدغه دولت کاستن از فاصله جامعه و حاکمیت با تأمین رضایتمندی مردم است

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مهمترین دغدغه دولت چهاردهم کاستن از فاصله جامعه و حاکمیت با تأمین رضایتمندی مردم است، بر اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات درمانی و تسریع و تسهیل در پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۸۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹ - 18August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان»  رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ هیات دولت به تشریح موضوع مهم رابطه دولت و حاکمیت در نظام اسلامی و دیدگاه دولت چهاردهم دراین باره پرداخت و با تعیین‌کننده دانستن نقش مردم به عنوان پشتوانه اصلی حکومت‌ها در تمام مقاطع تاریخی تصریح کرد: امروز مهمترین دغدغه و مسئله دولت چهاردهم این است که چگونه با اقدام و عمل خود از فاصله میان مردم و حاکمیت کاسته و موجبات رضایت بیشتر مردم را فراهم کند.

مهمترین دغدغه دولت کاستن از فاصله جامعه و حاکمیت با تأمین رضایتمندی مردم است

رئیس جمهور در همین رابطه به سالگرد فاجعه کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد اشاره کرد و با بیان اینکه رویکرد آمریکا در قبال کشور‌های جهان همواره مبتنی بر مداخله‌گری بوده است، انشقاق و اختلافات داخلی را از جمله دلایل موفقیت آمریکا در این کودتا عنوان کرد و افزود: اگر در آن مقطع وحدت و انسجام بین روحانیت، روشنفکران و مردم حاکم بود، به‌طور حتم این توطئه آمریکایی علیه مردم ایران با شکست مواجه می‌شد.

پزشکیان به عمق باور و اطمینان حضرت امام خمینی (ره) به پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) با همین اطمینان‌خاطر از همراهی و پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب توانست مقابل همه تهدیدات و توطئه‌های آمریکا ایستاده و آنها را به شکست بکشاند.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس در سرعت بخشیدن به تشکیل کابینه و با مشارکت مردم روند خدمت‌رسانی دولت و تلاش برای حل مشکلات کشور و تحقق چشم‌انداز بدون وقفه استمرار یابد.

پزشکیان در جلسه امروز (یکشنبه) هیات دولت از وزیر کشور خواست، شرایط به گونه‌ای برای سفر زائران اربعین حسینی فراهم شود که در این حرکت عظیم مردمی مشکلی برای زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیش نیاید.

رئیس جمهور همچنین توجه ویژه به کاهش آمار تلفات سوانح جاده‌ای را مورد تأکید قرار داد و بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه در این زمینه از جمله رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای، ارتقای سطح آموزش‌های رانندگی و تشویق رانندگان منضبط تأکید کرد.

پزشکیان بر اهتمام دولت چهاردهم نسبت به رفع مشکلات بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت‌: ارتقای خدمات درمانی و تسریع و تسهیل پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان در دستور کار دولت چهاردهم خواهد بود.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان در گزارشی از روند آماده‌سازی کاروان ورزشکاران ایرانی برای اعزام به مسابقات پارالمپیک گفت‌: جمهوری اسلامی ایران با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی بخش آقایان و ۵ رشته ورزشی در بخش بانوان در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

کیومرث هاشمی کسب ۱۵ مدال و قرار گرفتن در میان ۱۵ کشور برتر جهان را برای کاروان اعزامی ایران پیش‌بینی کرد و خبر داد: کاروان قهرمانان المپیکی کشور که به تازگی به کشور بازگشتند نیز جهت شرکت در راهپیمایی اربعین، عازم نجف شده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار