نخستین مرکز مشاوره خانواده در شهرستان بهار افتتاح شد

آئین افتتاح نخستین مرکز مشاوره خانواده در شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ - 18August 2024

نخستین مرکز مشاوره خانواده در شهرستان بهار افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، نخستین مرکز مشاوره خانواده شهرستان بهار با حضور «مجتبی فیض‌اللهی» فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

«مجتبی فیض‌اللهی» فرماندار شهرستان بهار در آئین افتتاح نخستین مرکز مشاوره خانواده در این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه طیف وسیعی از جامعه ما را کودکان و زنان تشکیل می دهند لذا افتتاح یک مرکز مشاوره ای که بتواند این عزیزان را در مشکلات زندگی یاری کند لازم بود. 

فرماندار شهرستان بهار به اهداف و برنامه‌های مرکز مشاوره اشاره کرد و افزود: پیشگیری از اعتیاد، مشاوره قبل و بعد ازدواج، طلاق، افزایش جمعیت، ازدواج آسان، تربیت کودک و نوجوان، مشاوره حقوقی از اهداف و برنامه‌های این مرکز مشاوره است.

در ادامه این افتتاح «واقعی سرشت» مدیر امور خانواده و مشارکت های مردمی دادگستری کل استان همدان گفت : در راستای اجرای ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده پیش بینی شده است که مراکز مشاوره ای در کنار محاکم خانواده قرار بگیرد که در همین راستا مرکز مشاوران قوه قضائیه مجوز‌هایی را صادر کردند که بتوانند این مراکز در کنار محاکم خانواده در جهت ایجاد صلح و سازش برای زوجینی که در معرض طلاق هستند انجام وظیفه کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاظر در هر شهرستان یک مرکز مشاوره راه اندازی شده است که شروع کار در این مراکز با پرونده هایی است که طلاق توافقی صورت می‌گیرد و به این مراکز ارجاع می‌شود.

این مسئول متذکر شد: امیدواریم که بتوانیم با افتتاح این مراکز مشاوره قدمی در کاهش پرونده‌های طلاق برداریم که همین امر باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این موضوع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار