مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا:

اسرای عراقی علاقه‌ای برای بازگشت به عراق نداشتند

سرهنگ صادق‌نیا گفت: تفاوت روحیه اسرا بیانگر الهی بودن مکتب امام و شهدا بود که انسانی‌ترین رفتار را با اسیران جنگی خود داشتند تا جایی که قریب به ۱۲ هزار اسیر عراقی به کشور خود بازنگشتند.
کد خبر: ۶۸۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ - 19August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرهنگ «محسن صادق‌نیا» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در مراسم اولین یادواره شهید «محمود امان‌الهی» اظهار داشت: امروز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی ولایت‌‌مدار آن با افتخار میزبان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عزیزانی است که مدال افتخار جانبازی و جانفشانی برای وطن را بر گردن دارند.

اسرای عراقی علاقه‌ای برای بازگشت به عراق نداشتند

سرهنگ صادق‌نیا گفت: در جریان جنگ تحمیلی نزدیک به ۳۸ هزار اسیر ایرانی در مقابل ۴۰ هزار اسیر عراقی آزاد شدند، اما نکته مهم چهره بشاش اسرای عراقی و چهره غمگین و درددیده اسرای ایرانی هنگام تبادل است که دوربین‌های رسانه‌های داخلی و خارجی آن را به تصویر کشیدند.

وی افزود: تفاوت روحیه اسرا بیانگر الهی بودن مکتب امام و شهدا بود که انسانی‌ترین رفتار را با اسیران جنگی خود داشتند تا جایی که قریب به ۱۲ هزار اسیر عراقی به کشور خود بازنگشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا گفت: اما برخورد غیر انسانی و توام با ظلم ارتش بعث عراق سبب شد آزادگان وطن در سخت‌ترین شرایط روحی قرار گیرند. این وقایع به روشنی در تاریخ دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار