با حضور یک هزار آزاده انجام شد؛

برگزاری اجلاسیه «شهدای آزاده غریب در اسارت» استان کرمانشاه

نخستین اجلاسیه شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور مسئولان ارشد استان و آزادگان سرافراز استان برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶ - 19August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین اجلاسیه شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور مسئولان ارشد استان و جمعی از آزادگان سرافراز و خانواده‌های آنان در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد.

برگزاری اجلاسیه «شهدای آزاده غریب در اسارت» استان کرمانشاه

در این مراسم «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آزادگان نام خود را به عنوان قهرمانان سربلند وطن جاودانه کردند، اظهار داشت: برگزاری این چنین آیین‌هایی نقش مهمی در یادآوری خاطره رشادت‌ها و شجاعت‌های آزادگان در دوران اسارت و انتقال آن به نسل‌های آینده دارد.

صحرایی با اشاره به تردد سهل و توام با امنیت زائران اربعین از مرز خسروی و دیگر مرز‌های کشور افزود: اگر امروز شاهد این امنیت پایدار در مرز‌ها و کشورمان هستیم مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام و آزادگان سرافرازی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه از این مرز و بوم حفظ و حراست کردند.

وی با بیان اینکه خدمت به آزادگان را افتخاری برای خود می‌داند، اظهار داشت: همه مردم و مسئولان باید قدر آزادگان سرافراز را دانسته و در قبال آنها مسوولانه برخورد و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها بکار گیرند.

در ابتدای این مراسم خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز از آزادگان به عنوان قهرمانان تاریخ ساز و قابل احترام ملت ایران یاد کرد و گفت: آزادگان که در راه خدا جهاد و بر آرمان حق خود ایستادگی کردند به نوعی سال‌ها سفیران عزت و افتخار ایران اسلامی در دوران اسارت بودند.

خسرو شهیدی هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: وظیفه ذاتی این نهاد در بحث فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزش‌ها به نسل جوان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۱ هزار و ۱۹۲ آزاده سرافراز در کشور یک هزار و ۷۷۶ آزاده به استان کرمانشاه تعلق دارند که از این تعداد ۳۲ نفر در دوران اسارت به فیض شهادت نایل آمده و ۴۱ نفر نیز که جزو جانبازان بالای ۷۰ درصد به شمار می‌رفتند پس از طی دوران اسارت در میهن اسلامی مان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد کرمانشاه مردمی‌سازی برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم سال جاری این نهاد در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: هم اکنون استان کرمانشاه در مجموع یک هزار و ۳۱۷ آزاده دارد که در بخش‌های مختلف جامعه در حال فعالیت و حفظ و حراست از دستاورد‌های نظام و انقلاب هستند.

شایان ذکر است در ادامه این مراسم از کتاب " پناه بر خدا " در زمینه بیان خاطرات یکی از آزادگان از دوران اسارتش که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده رونمایی شد و سپس از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای آزاده در اسارت استان کرمانشاه نیز با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار