«دعوت به کرکوک» منتشر شد؛

داستان «بچه‌های گم‌شده درعملیات کرکوک»

کتاب «دعوت به کرکوک» به نویسندگی حسن شیردل و حسین شیردل در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ - 19August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «دعوت به کرکوک» به نویسندگی حسن شیردل و حسین شیردل در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید. 

داستان «بچه‌های گم‌شده درعملیات کرکوک»

این کتاب به خاطرات حضور مهدی عظامی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات کرکوک می‌پردازد. حسن و حسین شیردل از فعالان حوزه دفاع‌مقدس و جنگ از شهر بابل، خاطرات همشهری خود مهدی عظامی را در طول دو سال مصاحبه و گفتگو با او در هزار و هفتصد صفحه گردآوری کردند. 

به گفته نویسندگان اثر، به پیشنهاد مرتضی سرهنگی بخشی از خاطرات عظامی که درعملیات کرکوک شرکت داشته در قالب کتاب «دعوت به کرکوک» تدوین و منتشر شد. 
کتاب از زمان حضور عظامی درعملیات کرکوک آغاز می‌شود و چند روایت جذاب از اعزام و مرحله رفت به عملیات و چند روایت از بازگشت از عملیات برای مخاطب گفته می‌شود. از جالب‌ترین این اتفاقات زمانی است که عظامی به عنوان نیروی شناسایی در این عملیات حضور داشته و در مسیر برگشت همراه با چند نفر دیگر گم می‌شوند. 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سال‌ها بعد، سراغ بچه‌ها را از نیرو‌های شناسایی و قرارگاه‌های غرب گرفتم. معروف بودیم به «بچه‌های گمشده در عملیات کرکوک». سراغ آن دو مجروح را گرفتم؛ آنکه از دست مجروح شده بود دستش را قطع کرده بودند و بعد استخوانش عفونی شده بود و سه چهار سال بعد به خاطر مشکلات روده شهید شده بود. آن یکی هم پایش قطع شده بود و سه چهار سال بعد شهید.

«دعوت به کرکوک» با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار