انتشار فراخوان «شهرآرا» برای مشارکت دانش‌آموزان در اجرای دیوارنگاره‌ها

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار فراخوان «شهرآرا» به منظور اجرای آثار تعاملی و مشارکتی با کودکان و نوجوانان دانش‌آموز پرداخت.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ - 19August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار فراخوان «شهرآرا» به منظور اجرای آثار تعاملی و مشارکتی با کودکان و نوجوانان دانش‌آموز پرداخت. 

انتشار فراخوان «شهرآرا» برای مشارکت دانش‌آموزان در اجرای دیوارنگارها

کودکان و نوجوانان دانش‌آموز، آینده‌سازان ایران فردا و میراث‌داران فرهنگ ایرانی ـ اسلامی این مرز پرگهرند. آنچه در ذهن و خاطر این نسل نقش می‌بندد به گونه‌ای زیربنای فکر و اندیشه ایران آینده است. از این رو تعامل و مشارکت هرچه بیشتر با این نسل می‌تواند ضامنی برای حفظ و اعتلای فرهنگ ایران در چشم‌انداز پیش رو باشد. بدین وسیله سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور تعامل و مشارکت بیشتر با شهروندان دانش‌آموز در خلق آثار هنری شهری، در نظر دارد نسبت به اجرای دیوارنگاره‌هایی در منظر شهری با همفکری و تعامل میان هنرمندان شناخته‌شده و مجریان متخصص این حوزه همراه کودکان و نوجوانان دانش‌آموز اقدام کند.

رویکرد اجرایی

ایجاد تعامل و مشارکت در انعکاس هنری آثار نقاشی کودکان و نوجوانان دانش‌آموز بر جداره‌های شهری

شرایط شرکت در فراخوان

 سازمان زیباسازی از کلیه علاقه‌مندان متخصص در حوزه طراحی و اجرای دیوارنگاری که مؤکداً دارای سابقه اجرای آثار دیوارنگاری با مشارکت دانش‌آموزان کودک و نوجوان باشند دعوت به همکاری می‌کند. شایان ذکر است سوابق اشاره‌شده می‌بایست همراه مستندات لازم و گویای نحوه مشارکت در اجرای آثار دیوارنگاری تعاملی با کودکان و نوجوانان باشد.
 بدین منظور پس از ارسال کلیه مستندات مکتوب و تصویری هنرمند درخصوص اجرای پروژه‌های مشابه، شورایی متشکل از اعضای کمیته تخصصی هنر‌های شهری سازمان زیباسازی، پس از پایش اولیه ثبت‌نام‌کنندگان، با برگزیدگان این فراخوان مصاحبه حضوری خواهند داشت و نتیجه نهایی آن، ملاک انتخاب هنرمندان خواهد بود.

مقررات عمومی:

 هنرمندان با گرایش‌های مختلف در هنر‌های تجسمی، به صورت فردی یا گروهی با رعایت الزامات و مقررات می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
 انجام مراحل ثبت‌نام فقط به صورت مراجعه به سامانه رویداد‌های هنر شهری به نشانی (https://zibasazievents.tehran.ir) و بارگذاری مدارک و مستندات است.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان پیش از مراجعه به سامانه رویداد‌های هنر شهری، می‌بایست ابتدا در سایت تهران من به نشانی (mytehran.ir) مراجعه و نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

 درصورت بوجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط فراخوان، تصمیم گیری در مورد ادامه همکاری هنرمند با دبیرخانه خواهد بود.
 هنرمندان می‌بایست اعلام نمایند که مشمول ممنوعیت قانون منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری نمی‌باشند و تمامی مسئولیت‌ها را در فرض اثبات خلاف این موضوع به عهده بگیرند.

نکات کلیدی:

 هر یک از شرکت‌کنندگان در صورت برگزیده‌شدن در مرحله نهایی، می‌بایست ضمن تشکیل جلساتی به عنوان کارگاه‌های عملی طراحی با حضور کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزانی که به عنوان هنرمندان منتخب از مراکز آموزشی، کلاس‌های هنری فرهنگسراها، سرای محلات یا آموزشگاه‌های هنری شهر تهران دعوت می‌شوند، با مدیریت، راهنمایی و همفکری خود، آثار نقاشی آنان را به شکل قابل عرضه در فضای شهری ساخته و پرداخته کرده و برای اجرای مشارکتی با آنان بر جداره‌های شهری آماده‌سازی کنند.
 پس از نهایی شدن آثار با تایید کمیته تخصصی هنر‌های شهری سازمان، طی ابلاغ دستور کاری برای هنرمند منتخب که مدیریت این کارگاه را بر عهده داشته است، اجرای پروژه در فضای شهری با انتخاب جداره‌ای متناسب با مقدورات اجرایی کودکان و نوجوانان آغاز شده و هنرمند، موظف است شیوه‌ای اجرایی به منظور مشارکت و تعامل نوجوانان و کودکان دانش‌آموز در اجرای آثار خود بر جداره شهری را ترتیب داده و با مدیریت خود، آثار را به بهترین شیوه ممکن بر جداره شهری اجرا کند.

موارد مورد نیازجهت ثبت نام (صرفا از طریق سامانه رویداد‌های هنر شهری)

 تکمیل و بارگذاری مدارک فردی
 بارگذاری کلیه مستندات لازم در خصوص اثبات سابقه همکاری هنرمند با کودکان و نواجوانان دانش‌آموز در اجرای آثار دیوارنگاری (شامل عکس، فیلم، گواهی معتبر و سایر مستندات مکتوب)

 گاهشمار رویداد

 ثبت نام و بارگذاری مدارک: ۲۸/۵/۱۴۰۳ لغایت ۱۰/۶/۱۴۰۳
 اعلام اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول: ۱۳/۶/۱۴۰۳
 برگزاری جلسات مصاحبه حضوری برای تعیین برگزیدگان نهایی: ۱۷/۶/۱۴۰۳ تا ۲۰/۶/۱۴۰۳
 فرآیند برگزاری کارگاه با کودکان و نوجوانان، نهایی شدن طرح‌ها و اجرای آثار: ۲۴/۶/۱۴۰۳ تا ۴/۷/۱۴۰۳

 اطلاع‌رسانی و برنامه‌ها

هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص زمان بندی ثبت نام از طریق سایت سازمان به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار