سرکنسول ایران در کربلا خبر داد؛

انتقال رایگان زائران اربعین از کربلا به مرز مهران

ساداتی‌فر گفت: با همکاری مسئولان عراقی، ۳۰۰ اتوبوس ایرانی از فردا (سه‌شنبه) در گاراژ «سید جوده» در کربلا مستقر می‌شود تا زائران ایرانی اربعین را به صورت رایگان از کربلا به مرز مهران منتقل کند.
کد خبر: ۶۸۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ - 19August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عبدالرحیم ساداتی‌فر» سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه بیش از هزار موکب ایرانی در کربلای معلا به زائران اربعین حسینی ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: میزبان اصلی برگزاری آیین ملکوتی اربعین حسینی مردم و دولت عراق است و انصافا با تمام وجود از هر آنچه که دارند برای زائران سید الشهدا (ع) دریغ نکرده و ارائه خدمت می‌کنند.

انتقال رایگان زائران اربعین از کربلا به مرز مهران

سرکنسول ایران در کربلا در نشست با مدیران مواکب ایرانی مستقر در کربلا و قدردانی از زحمت کشان بی ادعای این عرصه بیان داشت: از مسئولان عراقی به ویژه عتبه‌های حسینی، عباسی و استاندار کربلا که بستر حضور و مشارکت موکب‌های ایرانی در میزبانی از زائران اربعین را فراهم کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه زائران ایرانی می‌توانند برای بازگشت از محل گاراژ سید جوده در کربلا نیز خود را به پارکینگ اتوبوس‌ها واقع درگاراژ «سید جوده» در کربلا برسانند، ادامه داد: میزبانان اصلی اربعین حسینی مردم، عشایر و دولت عراق هستند که انصافا با تمام وجود و کریمانه، هرچه دارند را تقدیم زائران می‌کنند.

ساداتی‌فر گفت: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی، امسال برخی از موکب‌های ایرانی خیلی زودتر از موکب‌های برادران عراقی یعنی از اول صفر، شروع به ارائه خدمات کردند که این اقدام آنها ستودنی است.

سرکنسول ایران در کربلا با تاکید بر اصل حفظ کرامت زائران، به خادمان مواکب توصیه کرد: مراقب باشید که سنگینی کار، گرمای شدید و خستگی منجر به ترش رویی هنگام میزبانی از زائران نشود.

وی بر لزوم داشتن پیوست فرهنگی در ارائه خدمات اسکان و تغذیه به زائران تاکید کرد و گفت: موکب‌ها نه تنها برای زائران ایرانی بلکه برای تمامی زائران از کشور‌های مختلف حضور دارند باید برنامه‌ریزی فرهنگی داشته و محتوای مناسب تولید و ارائه کنند.

** انتقال رایگان زائران اربعین از کربلا به مرز مهران، گاراژ «سید جوده» در کربلا منتظر زائران برای بازگشت

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد که ساداتی‌فر در این جلسه با تاکید بر پرهیز از تجمل‌گرایی در ارائه خدمات موکب‌ها گفت: از خادمان و مسئولان موکب‌های ایرانی انتظار داریم که ضمن حفظ کرامت زائران، پذیرائی را در متناسب با سطح موکب‌های برادران عراقی تنظیم کنند تا خدای نکرده ایجاد حس رقابت منفی نکند.

سرکنسول ایران در کربلا گفت: هموطنان عزیزی که برای زیارت مشرف می‌شوند و نیز خادمان موکب‌های ایرانی باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشند که مهمان یک کشور دیگر هستند لذا باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ میزبان احترام گذاشته و از خطوط قرمز آنها عبور نکنند.

ساداتی‌فر با بیان اینکه ایجاد موکب مشترک ایرانی-عراقی باید در دستور کار ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات قرار گیرد گفت: ایجاد اینگونه تعاملات کاری و اشتراکات فرهنگی می‌تواند از بروز ناهنجاری‌ها و حاشیه‌های آزار دهنده جلوگیری کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار