نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

راه امام حسین (ع)، رمز مقاومت مردم غزه است

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در جمع علمای مذاهب اسلامی در کربلا گفت: مردم غزه با الهام از راه امام حسین (ع) مقاومت می‌کنند و با خون پاکشان استکبار و دشمن تا بن دندان مسلح را به زانو در آورده‌اند.
کد خبر: ۶۸۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ - 19August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی در امور حج و زیارت که امروز (دوشنبه، ۲۹ مرداد) در همایش اربعین و همگرایی اسلامی در سالن خاتم‌الانبیاء (ص) عتبه حسینی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در صدر اسلام یهود و در حال حاضر صهیونیست‌ها مهم‌ترین عامل افتراق در جهان اسلام بوده و هستند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها امروزه به‌خاطر مقاومت جانانه مردم غزه خوار و ناتوان شده‌اند.

وی تصریح کرد: مردم غزه، دشمن را به روزی انداخته‌اند که برای برون‌رفت از شرایط پیش آمده، هر روز به کشور‌های دیگر واسطه می‌فرستند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به اینکه احترام به مقدسات مورد تاکید همه ادیان و رهبران دینی بوده است، گفت: اگر احترام به مقدسات مورد توجه قرار نگیرد، دشمن از آن علیه جهان اسلام استفاده می‌کند.

راه امام حسین علیه السلام رمز مقاومت مردم غزه

وی با تاکید بر اینکه در جهان اسلام باید جهات مشترک تقویت شود و نکات افتراق کاهش یابد، یادآور شد: برای دشمن فرقی نمی‌کند نیرو‌های حماس و مردم غزه را که از برادران اهل سنت هستند و یا مراکز شیعیان جنوب لبنان را بمباران کند، برای آنها فرقی ندارد انصارالله یمن را هدف قرار دهد یا برادران ما را در شامات.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه دشمن به‌دنبال اسلام‌هراسی و از بین بردن اسلام است، تصریح کرد: دشمن از اسلام و گروه‌های اسلامی سیلی خورده و به همین دلیل در صدد از بین بردن جهان اسلام است.

وی بر لزوم از بین بردن موانع وحدت تاکید کرد و یادآور شد: موانع وحدت عمدتا برون‌دینی است که یا به‌دلیل امیال و یا به دست استکبار ایجاد می‌شود همچنانکه یهود در عهد نبوی و صهیونیسم و استکبار در دوران کنونی با سم‌پاشی به دنبال افتراق و اختلاف افکنی بوده‌اند.

راه امام حسین علیه السلام رمز مقاومت مردم غزه

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب مسائل مادی همچون مزدوری، سلطه‌طلبی و رانت‌خواری را از جمله موانع وحدت دانست و گفت: ساختار فکری از دیگر موانع وحدت است و برخی فقط آنچه را خودشان می‌اندیشند اسلام و فقط خود را بر حق می‌دانند بر همین اساس عالمان دینی و عقلای قوم باید ساختار‌های فکری را به هم نزدیک کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت موانع و ساختار‌های رفتاری و عقده‌های درونی را از دیگر موانع وحدت عنوان و اظهار داشت: عصبیت و گروه‌گرایی و خودخواهی، از دیگر موانع وحدت است و عصبیت در هر جایی باشد، وحدت از آن رخت بر می‌بندد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب برداشت‌های غیرواقعی از دین را از دیگر موانع وحدت خواند و با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه اگر جاهل اظهار نظر نکند اختلافی به وجود نمی‌آید، به بررسی راهکار‌های جلوگیری از اختلاف پرداخت و گفت: تبیین سیره عملی پیامبر و آیات قرآن و تبیین سیره معصومین و گفتمان علما برای احیای دین سه راهکار اصلی برای جلوگیری از اختلاف به شمار می‌روند.

راه امام حسین علیه السلام رمز مقاومت مردم غزه

وی خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید مودت و محبت در مسیر زندگی و مبارزه با ظلم، تبعیض و استکبار را مورد توجه قرار دهد، مسلمانان باید در رویکرد خود نسبت به دشمنان برائت داشته و به دوستان خدا عشق بورزند.

در ادامه این همایش سخنرانان از عراق، سوریه، فلسطین، تونس و ایران دیدگاه خود را در خصوص همگرایی اسلامی و راهکار‌های تحقق آن بیان کردند و همایش با قرائت بیانیه پایانی ظهر امروز بکار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار