فصل نوین عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو

مقاومت فلسطین از طریق عملیات عصر روز یکشنبه در تل‌آویو از روش و رویکردی جدید در مبارزه با رژیم صهیونیستی رونمایی کرد که نتیجه آن آغاز فصل نوینی از ناامنی و هراس در میان ساکنان تل‌آویو و دیگر مناطق صهیونیست‌نشین است.
کد خبر: ۶۸۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 20August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عصر روز یکشنبه بود که انفجار یک بمب در قالب عملیاتی مقاومتی تل‌آویو را لرزاند. عملیاتی که چندمین اقدامی است که نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در شناسایی و پیشگیری از آن شکست خوردند و حاصل آن هراس و نگرانی شدیدی است که این شهر و مردم آن را فراگرفته و موجب شده تا زندگی در این شهر مختل شود.

فصل نوین عملیات استشهادی در قلب تل‌آویو

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعاتی که تا امروز پیرامون انفجار روی داده در تل‌آویو منتشر شده گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا القدس با انتشار بیانیه‌هایی مسئولیت انفجار عصر یکشنبه در این شهر را برعهده گرفتند.

منابع و رسانه‌های صهیونیستی خیلی زود و سریع در اخبار و گزارش‌های خود اعلام کردند که به دنبال انفجار یک بمب در تل‌آویو موجی از ترس و وحشت ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن را دربر گرفته است. آن هم هراسی که نشان از آغاز مجدد سلسله عملیات‌های استشهادی توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه صهیونیست‌ها دارد.

اما موضوعی که در این میان اهمیت این عملیات مقاومتی را دوچندان کرده همزمانی آن با جنگ غزه است. جنگی که در حال ورود به یازدهمین ماه خود بوده و همزمان با آن شاهد درگیر شدن رژیم صهیونیستی در چندین بحران ایجاد شده ناشی از جنگ غزه هستیم. بحران هایی که سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع از حل و فصل آن عاجز ماندند.

در حقیقت باید گفت همکاری گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا القدس در طراحی و اجرای این عملیات استشهادی یک پیام بسیار مهم و حساس به همراه خود دارد و آن آغاز فصل نوینی از مقاومت و مبارزه گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است. فصل نوینی که اگر قرار باشد جنایات رژیم اشغالگر قدس همچنان ادامه داشته باشد، باید خود را برای عملیات‌های بسیار بیشتر و دردناک‌تری اماده کنند.

از طرف دیگر، پس از انجام این عملیات مقاومتی شاهد هستیم که تدابیر امنیتی به شدت در تل‌آویو و مناطق اطراف آن برقرار شده و بسیار گسترده شده است. این وضعیت تا آنجایی شدید و جدی بوده که پلیس «اسرائیل» و دستگاه جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» امروز با انتشار بیانیه مشترک از افزایش سطح آماده‌باش خبر داده‌اند.

البته تمامی شواهد و قرائن حاکی از این است که شاهد بازگشت روش عملیات‌های قهرمانانه در قلب رژیم صهیونیستی هستیم. شاهد آن هم بیانیه کمیته مقاومت مردمی فلسطین است که اعلام کرد انجام این عملیات قهرمانانه را تبریک می‌گوید. در حقیقت در بطن این پیام این موضوع مهم را درمی‌یابیم که گروه‌های فلسطینی این عملیات‌ها را پاسخی واقعی به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی و قتل‌عام فلسطینیان به خصوص مردم غزه می‌دانند.

بر همین اساس، باید عملیات مقاومتی عصر روز یکشنبه در تل‌آویو را شروع مرحله‌ای تازه و جدید برای مقابله و مبارزه با جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، به خصوص مردم غزه دانست که همچون ضربه‌ای سخت و سهمگین موجب هراس و ترس صهیونیست‌ها شده است.

نکته مهم دیگر در این میان، شکست و ناکامی دوباره نهاد‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی برای مقابله و جلوگیری از انجام این عملیات مقاومتی است. ناکامی که یک بار دیگر همه را به یاد شکست بزرگ و تاریخی این رژیم در جریان عملیات «طوفان‌الاقصی» است؛ ناکامی که طعم تلخ و ناراحت کننده آن تا سال‌های سال در اذهان سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع باقی خواهد ماند و فراموش نخواهد شد.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر این است که عملیات استشهادی و مقاومتی مبارزان فلسطینی یک بار دیگر قدرت و توانایی فلسطینیان و مبارزان فلسطینی را برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها نشان داد و ثابت کرد که مقاومت فلسطین این توانایی را دارد تا در هر زمان و مکان علیه منافع این رژیم اشغالگر و نامشروع وارد عمل شده و آنها را در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف به چالش بکشد.

در پایان باید گفت عملیات مقاومتی عصر روز یکشنبه در تل‌آویو که با همکاری گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا القدس با موفقیت انجام شد ضربه سخت و دردناکی را بر پیکر بحران زده و بسیار آشفته رژیم صهیونیستی وارد کرده و قطعا از امروز به بعد آرامش و آسایش از شهر‌ها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین رخت بر خواهد بست.

انتهای پیام ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها