روایت شهدای انقلاب استان گلستان (5)

ایستادگی در برابر گروهکهای انحرافی در غائله گنبد/ خود را با یک نفتکش به ضدانقلاب رساند

در سال 1358 که گروهکهای مزدور و ضد انقلاب غائله هایی را در اقصی نقاط کشور از جمله گنبد بوجود آورده و جنگ مسلحانه علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بودند، بوسیله یک تانکر نفتکش خود را به گنبد رساند تا توطئه های گروهکهای وابسته به بیگانه را دفع نماید.
کد خبر: ۶۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ - 01February 2016

ایستادگی در برابر گروهکهای انحرافی در غائله گنبد/ خود را با یک نفتکش به ضدانقلاب رساند

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، گذری خواهیم داشت بر روایت زندگی روحانی شهید "محمدصادق فتحعلی"یکی از شهدای انقلاب در استان گلستان:

شهید محمدصادق فتحعلی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گنبد به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش سپری کرد و سپس وارد هنرستان صنعتی شد.

دوران تحصیلات متوسطه او مصادف شده بود با تبعید آیت ا... مدنی به شهر گنبد و این فرصت خوبی بود تا او از محضر ایشان در زمینه شناخت جامعه و نیروهای مبارز، بهویژه آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) استفاده نماید.

وی در نوشتن شعارهای ضد رژیم بر روی دیوارها و پخش اعلامیههای حضرت امام (ره) و نیز شرکت در جلسات انقلابی حضور فعالی داشت و از مریدان شهید مدنی بود. همین ارادت و تبعیت از ایشان و فعالیتهای ضد رژیم، باعث شد که مورد شناسایی ساواک قرار بگیرد و دستگیر شود. مدت هفت ماه را در زندان ساواک بسر برد و سختترین شکنجهها را تحمل نمود. تا اینکه پس از سقوط رژیم شاهنشاهی توسط مردم قهرمان آزاد شد.

شهید فتحعلی پس از آزادی از زندان و پیروزی انقلاب اسلامی با راهنماییهای آیت ا... مدنی موفق به اخذ دیپلم شد و به جهت علاقهی فراوان به فراگیری علوم دینی و مذهبی، وارد حوزه علمیهی گنبد شد و تحصیلات حوزوی خود را آغاز نمود.

پس از مدتی راهی قم شد تا تحصیلاتش را در مقاطع بالاتر همراه با تهذیب و معرفت دینی بیشتر پیگیری نماید.

در سال ۱۳۵۸ که گروهکهای مزدور و ضد انقلاب غائلههایی را در اقصی نقاط کشور از جمله گنبد به وجود آورده و جنگ مسلحانه علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بودند، بهوسیله یک تانکر نفتکش خود را به گنبد رساند تا توطئههای گروهکهای وابسته به بیگانه را دفع نماید. در جنگ دوم گنبد نیز به همراه گروهی از دوستانش شرکت نمود.

او فردی متدین، دارای خلق و خوی حسنه و عاشق امام (ره) و انقلاب بود. به همین دلیل نمیتوانست توطئههای گروهکهای ضد انقلاب را تحمل کند، لذا با شجاعت و غیرت به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت تا اینکه در درگیری با ضد انقلاب از ناحیه پا مجروح شد. ولی با این وجود به مبارزاتش ادامه داد و سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۸ همزمان با اولین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید گنبد کاووس به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها