موافقان وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟

در هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، موافقان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری نظرات خود را مطرح کردند.
کد خبر: ۶۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در هفتمین جلسه بررسی وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (۳۰ اردیبهشت) صلاحیت حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم مورد برسی قرار گرفت که موافقان در رابطه با صلاحیت وزارت این گزینه پیشنهادی نظر خود را اعلام کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟
 
سیمایی خبرگی و چیرگی لازم را برای حل مشکلات وزارت علوم دارد
 
سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نهاد دانشگاه مظهر بیداری و هوشیاری جامعه است و همواره در دفاع از استقلال و پیشرفت کشور نقشی پیشگام داشته و بسیاری از تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده است.مسئولیت اجتماعی دانشگاه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و ایده اصلی آن این است که دانشگاه به عنوان عضوی از اجتماع که منابعی از آن دریافت می‌کند، رسالت دارد که به حل مسائل جامعه بپردازد و به آن خدمت کنند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس، تصریح کرد: با چنین رویکردی تعامل و پیوند بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه و جامعه معنای واقعی خود را پیدا می‌کند.خوشبختانه در برنامه آقای سیمایی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و برنامه پیشنهادی خود را با محوریت مسئولیت اجتماعی نظام آموزشی، تحقیقاتی و فناوری ارائه کرده است. در عمق نگاه آقای سیمایی فرایند اثرگذار ساختن دانشگاه در حیات و مناسبات پیچیده جامعه را نشان می‌دهد، آقای سیمایی صراف خود تحصیل علوم انسانی داشته و حقوقدان شایسته‌ای است که به مسائل حقوقی این حوزه اشراف کامل دارد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس، عنوان کرد: آقای سیمایی با تجربه مدیریتی و اجرایی در وزارت علوم و شناخت حاصل از تعاملات که با مجموعه ستاد وزارتخانه و زیر نظام آن دارد، خبرگی و چیرگی لازم را برای حل مشکلات این مجموعه را دارد. وزیر پیشنهادی تجربه موفق دبیری هیئت دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه خود دارد.

وی مطرح کرد: ایشان دانش‌آموخته‌ای توانمند در حوزهٔ علوم انسانی است و با توجه به حضور ایشان در حوزهٔ علمیه، می‌تواند ارتباط خوبی بین نهاد حوزه و دانشگاه برقرار کند.ایشان اعتقاد و التزام به نظام را با حضور در جبهه و جانبازی احراز کرده است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق آینده در برنامه‌های ایشان مشاهده می‌شود.

موحد: وزیر علوم از گزینه‌های منحصر به فردی برخوردار است

حجت‌الاسلام سید محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد نیز در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: عمر نمایندگی بنده قطعاً از شما بیشتر است زیرا ۷ دوره است که در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و مجالس مختلفی را تجربه کرده‌ام، همچنین تجربه کار با دولت‌های گوناگون از جمله اصولگرا و اصلاح طلب را داشته‌ام. آقای پزشکیان دولت وفاق ملی را که در برنامه‌های خود اعلام کرد آن را نیز عملاً به مجلس ارائه کرد و امروز ما هستیم که باید برای شکرگزار این نعمت باشیم و دست به دست هم بدهیم و دولت را حمایت کنیم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس، تصریح کرد: مخالف محترم بیشتر ابهاماتی را مطرح کردند تا ایرادات و اشکالات اساسی و قطعاً این ابهامات به وسیله جناب وزیر پیشنهادی آموزش علوم جواب داده خواهد شد و نکته مهمی در فرمایشات این عزیز نبود که مورد جرح قرار بگیرد. در راستای جلوگیری از اتکای کشور به درآمدهای نفتی و خام فروشی که بارها و بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است وزارت علوم به عنوان یک رکن مطرح است و مهمترین عنصر تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: مضافاً در این شرایط خاص، جامعه جوان دانشگاهی و دانشجو به گونه‌ای است که علاوه بر اینکه فرصت و سرمایه بسیار ارزشمندی برای کشور تلقی می‌شود به همان نسبت نیز می‌تواند منشأ تهدید باشد. بر این اساس همیشه انتخاب وزیر علوم در ادوار مختلف از طرف دولت و مجلس دارای اهمیت خاصی بوده است. ما امروز برنامه‌های وزیر علوم پیشنهادی را مشاهده می‌کنیم؛ این فرد از ویژگی‌های منحصر به فردی در بعضی از ابعاد برخوردار است. تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی و سوابق اجرایی از این موارد است.

اعتقاد وزیر پیشنهادی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان

احمد مرادی به عنوان یکی دیگر از موافقان حسین سیمایی‌ صراف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل دولت وفاق ملی از جمله نقاط قوت آقای پزشکیان بود ما بر این عهد هستیم تا به توصیه رهبری برای حداکثر مساعدت به دولت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین شخصیت‌های اجرایی بدون حمایت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی موفق نمی‌شوند، ادامه داد: تلاش شده که به کارنامه اجرایی و توانمندی‌های علمی وزرای پیشنهادی توجه شود دستگاه‌های نظارتی هم نظرشان را درباره صلاحیت وزرا اعلام می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی سیمایی صراف را از جمله نقاط قوت پزشکیان برشمرد و گفت: وزارت علوم به فردی دلسوز و با انگیزه و شجاع نیاز دارد که آقای سیمایی صراف این ویژگی‌ها را دارد او دارای برنامه‌ای جامع، اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم بوده که مورد اقبال چهره‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی و خدوم و اکثریت نمایندگان قرار گرفته است.

مرادی افزود: سیمایی صراف رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس است که اعتقاد به مبانی انقلاب و رهبری دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق علمی سیمایی صراف اظهار کرد: انتظار می‌رود که با حضور او در وزارت علوم شاهد آینده روشنی در آموزش عالی باشیم.

به گفته وی اعتقاد وزیر پیشنهادی به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم فردی با انگیزه است، گفت: ان‌شاءالله با رویکردهای آقای سیمایی صراف، شاهد مهاجرت نخبگان از کشور نباشیم. همچنین آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کرده و سلامت روان و اجتماعی در کشور افزایش یابد. با این نگاه می‌تواند حال مردم ایران را خوب کند.

نماد عینی سیاست وفاق ملی، انتخاب سیمایی است

محمد بهرامی سیف آباد هم گفت: نماد عینی سیاست وفاق ملی انتخاب سیمایی هست. ایشان دبیر دو دولت با دو رئیس جمهور متفاوت با نگاه سیاسی متفاوت بوده است. عزیزان، من اینجا می‌خواهم از آقای دکتر حمایت کنم چون از بدنه دانشگاه هستند. امروز ضعف‌هایی در بحث مدیریت دانشگاه از صدر تا پایین وجود دارد. خیلی از همکاران ما صرفا علمی هستند و بعضی‌ها صرفا اجرایی هستند. این یکی از ضعف‌هایی هست که در مدیریت ما وجود دارد.

بهرامی گفت: انتظار می‌رود وزارت علوم چتری باشد هم بر سر اساتید، هم دانشجویان و هم راه روشنی باشد که ساحت‌های علمی و فناورانه کشور را به دنیای بیرون متصل نماید.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها