حاشیه امن وزیر پیشنهادی کشور در بهارستان/ مخالفان هم موافق حرف زدند

بنظر در بین وزرای پیشنهادی، وزیر کشور بیشترین اقبال را در بین نمایندگان مجلس دارا است تا جایی که برخی از مخالفان وی به عنوان موافق اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۶۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در اواخر هفتمین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی صلاحیت اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان آقای مومنی نطق‌هایی درخصوص وی داشتند.

مومنی دارای دکتری امنیت ملی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی است، وی از سرداران و مقامات ارشد سازمان انتظامی کشور در دهه نود است و در سال‌های اخیر نیز ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را برعهده داشته است، با این اوصاف مومنی از تیغ نقد نمایندگان مجلس در امان نبوده است.

حاشیه امن وزیر پیشنهادی کشور در بهارستان/ مخالفان هم موافق حرف زدند

در ادامه به بررسی نطق‌ها و مواضع نمایندگان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور می‌پردازیم.

وزیر کشور باید در انتخاب استانداران دقت کند

حمیدرضا گودرزی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنده به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی کشور ثبت نام کردم اما آقای مؤمنی بدانید که به عنوان موافق شما رأی خواهم داد.

وی متذکر شد: بنده به عنوان نیروی ۲۷ ساله وزارت کشور باید بگویم که وزارت کشور یک وزارتخانه بسیار گسترده است و نظم داخلی کشور وابسته به این وزارتخانه است. از وزیر پیشنهادی کشور می‌خواهم که بعد از کسب رأی اعتماد از مجلس، در انتخابات استانداران بسیار دقت کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور کارویژه‌های مهمی مانند فراهم کردن موجبات نظم و امنیت در کشور و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت عمومی را دارد و انجام وظایف مهم این وزارتخانه نیازمند آن است که وزیر کشور ویژگی‌های بزرگ و مهمی داشته باشد.

گودرزی با اشاره به اینکه سردار مؤمنی تجربه و سوابق بسیار خوبی دارد گفت: وزیر کشور باید فردی بدون حاشیه، فراجناحی و جامع‌نگر باشد. افزایش ارتباط با مردم و تقویت ارتباط با نمایندگان مجلس باید از ویژگی‌های دیگر وزیر کشور باشد. وزیر کشور در موضوعات مختلف مانند سیل و زلزله باید اقدامات لازم را انجام دهد و همه این موارد به خوبی گویای اهمیت این وزارتخانه است.

استانداران و فرمانداران باید دانش اقتصادی داشته باشند

«مصطفی پوردهقان» در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای پزشکیان! ما به تدلیل ایده‌ها، تفکرات، پاکدستی و صداقت شما در شهرها و روستاهای مختلف برای شما در زمان انتخابات تبلیغ کردیم و امروز دولت تشکیل و کابینه پیشنهادی به مجلس معرفی شده است.

پوردهقان بیان کرد: مردم، سردار اسکندر مؤمنی را به عنوان یک فرد منظم و متعهد در حوزه‌های نظامی می‌شناسند که وی در حال حاضر به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به مجلس معرفی شده است.

وی تصریح کرد: بنده ۱۸ سال در وزارت کشور خدمت کرده‌ام و بر اساس موارد و مشکلاتی که در وزارت کشور مشاهده کردم، لازم دانستم مواردی را به وزیر پیشنهادی کشور بگویم. اولین خواسته ما آن است که در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، متخصص، فعال، منظم و باسواد زیادی وجود دارند که به واسطه آنکه دولت‌های مختلف روی کار آمدند، این افراد را ذبح سیاسی کردند و آنان با نگاه‌های سیاسی حذف شده‌اند و بنده از سردار مؤمنی که قول داده است نگاه میانه رو و اعتدال گرایانه داشته باشد می‌خواهم که به تخصص این افراد نگاه کرده و از آنان استفاده کند.

پوردهقان ادامه داد: همچنین برخی از استانداران و دیگر سمت‌ها در بخش استانی به افرادی داده شده است که با نردبان سیاسی بالا آمده‌اند و به واسطه آنکه در ستادهای انتخاباتی شربت یا پوستر دادند، رشد کردند و مردم از غیرتخصصی بودن این افراد گله مند هستند.

وی افزود: انتظار ما از وزیر پیشنهادی کشور آن است که پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس افراد باسواد را در رأس استان‌ها بگذارد و افرادی را نگذارد که به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی باشند و با عینک سیاسی به مسائل نگاه کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین از سردار مؤمنی می‌خواهم که بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس تدابیری به کار گیرد تا تنش‌ها و مسائلی که بعضاً در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی رخ می‌دهد با ابزارهای امنیتی و انتظامی حل نشود بلکه با ابزارهای اجتماعی و فرهنگی مرتفع شود.

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها