وزیر پیشنهادی کشور:

تنوع و تکثر موجود در کشور یک فرصت بی‌بدیل است

وزیر پیشنهادی کشور گفت: امروز ایران عزیز بیش از هر زمان دیگر نیازمند امنیت، آرامش، وفاق، همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی است.
کد خبر: ۶۸۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» وزیر پیشنهادی کشور ظهر امروز (سه‌شنبه) در صحن مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود اظهار داشت: جا دارد فرارسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین را به شما نمایندگان مجلس و همه مردم شریف ایران تسلیت عرض کنم، همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس و اعضای هیأت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس کمال قدردانی را دارم.

مومنی: توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت‌های بنده است

وی افزود: نمایندگان محترم ملت ایران ایفای وظایف و اثربخشی اعمال وزارت کشور بدون همدلی و هم گامی قوا ممکن نیست، این همدلی و اتحاد از همین الان آغاز می‌شود و امید است که به بهترین نتایج برسد. قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم مبنای تمام هدفگذاری ها و اقدامات ما خواهد بود.

مومنی خاطرنشان کرد: ما درصدد هستیم با کمک شما نمایندگان عزیز شعار محوری رئیس جمهور محترم مبنی بر هم دلی و انسجام در بین ارکان نظام را به بهترین شکل ممکن به وجود بیاوریم، میهن عزیز و پهناور ما برای رسیدن به آرامان های خود هیچ ضعف و کمبودی ندارد.

وزیر پیشنهادی کشور خاطرنشان کرد: باید به متن جامعه و به حقوق و آزادی های مردم عزیز باور داشت، تا شاهد معجره مردم باشیم، این وظیفه ما است که شایسته سالاری را محور و اساس کار خود قرار دهیم، لازم است همین جا تاکید کنم که توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت های بنده است، مواردی همچون شایسته سالاری، انسجام داخلی، تدوین ساختار مناسب و ... اهم برنامه های اینجاب است.

مومنی ادامه داد: معتقدم باید فرصت برابر برای همه شهروندان اعم از زنان و مردان فراهم کنیم و از هر فرد به تناسب استعداد و توانایی خاص او استفاده شود تا احساس تبعیض ریشه کن گردد تا همه احساس برابری و برادری کنیم.

وی گفت: توجه به توان داخلی وزارت کشور از اولویت‌های بنده است؛ ارتقای سازمانی، برنامه‌‎های انگیزشی و ارتقای منزلت و معیشت آنان، نظام شایسته گماری و تقویت نظارت هدفمند و احیای شان و جایگاه وزارت کشور از اهم اهداف مورد نظر است.

وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: تنوع و تکثر موجود در کشور یک فرصت بی بدیل است که نباید از آن غفلت کرد باید ظرفیت‌های ناشناخته را بازیابی و با آموزش، تقویت کرد.

مومنی با بیان این که نمایندگان مجلس بهترین مشاوران برای شناسایی گوهر‌های ناشناخته در سراسر ایران هستند بیان کرد: در صورت کسب رأی اعتماد، از رایزنی و مشورت و همفکری نمایندگان مجلس کمک خواهم گرفت از دیگر صاحب نظران و دلسوزان نیز درخواست می‌کنم تا این برادر خود را از مشورت و راهنمایی محروم نکنند.

وی تصریح کرد: مقامات محلی و استانداران در این زمینه اهمیت مضاعفی دارند چه قدر آموزنده و الهام بخش است که امام بزرگوار (ره) در وصیت نامه سیاسی - الهی خود فرمودند: به وزاری کشور توصیه می‌کنم که در انتخاب استانداران دقت کنند، اشخاص لایق، متعهد، متدین، عاقل و سازگار با مردم انتخاب کنند تا آرامش در کشور هر چه بیشتر حکمفرما باشد».

مومنی گفت: در پیشگاه خداوند متعال و شما نمایندگان مجلس پیمان می‌بندم که ملاک و معیار اصلی در انتخاب ها، همین هاست؛ لیاقت، کاردانی، تعهد و پاکدستی و خردمندی و کارآمدی.

تامین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و نشاط و همبستگی اجتماعی از وظایف اصلی وزارت کشور است

وزیر پیشنهادی کشور اظهار داشت: امروز ایران عزیز ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند امنیت و آرامش وفاق و همبستگی ملی و امید و امیدآفرینی است، تامین امنیت عمومی و افزایش مشارکت و نشاط و همبستگی اجتماعی از وظایف اصلی وزارت کشور است و می‌دانیم این اهداف جز از رهگذر آنچه که گفته شد حاصل نمی‌شود.

مومنی ادامه داد: بدون آسودگی خاطر و اعتماد شهروندان به کوشش و توانایی حکومت و توزیع عادلانه قدرت هیچ برنامه خوب و لازم دیگری قابل اجرا نیست.

وی افزود: ما بیش و پیش از هر چیز به برقراری عدالت و وفاق ملی نیازمندیم و دولت چهاردهم آمده است تا ضمن احترام و قدردانی از تلاش همه پیشینیان، تاکیدی دیگر در نظر و عمل بر این دو عنصر کلیدی داشته باشد.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: وزارت کشور می‌تواند و باید نماد همبستگی و حضور همه فرزندان میهن پهناورمان در صحنه باشد و با تکیه بر سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش بنیان پیشرفت متوازن و عدالت محور را محقق سازد.

مومنی افزود: البته به این منظور با اجتناب از تمرکزگرایی باید نگاه جامع به همه کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

وی گفت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا که در فصل هفتم قانون اساسی هم بر آن تاکید شده است در این مسیر جایگاه برجسته‌ای دارند و باید در پیشبرد همه برنامه‌ها فعالان حضور داشته باشند و از طریق نظارت موثر بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سطح خدمات رسانی به شهروندان را روز به روز ارتقا بخشند.

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: خصوصاً حفظ محیط زیست، مدیریت ترافیک و انضباط اجتماعی، توسعه ناوگان‌های مجهز و روزآمد حمل و نقل عمومی، احداث و تکمیل حمل و نقل ریلی درون شهری، نظافت و زیباسازی محیط‌های عمومی حمایت از صنایع بازیافت و جمع آوری پسماند‌ها و توسعه سامانه هوشمند در راستای تحقق دولت الکترونیک.

صیانت از فرهنگ عمومی و ارزش‌های اسلامی با رویکرد فرهنگی و اقناعی پیگیری خواهد شد

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: پیشگیری و ترمیم آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف وزارت کشور است که متاسفانه در برخی موارد نگران کننده شده است که با اجرای تکالیف قانون برنامه هفتم توسعه و تدوین اساسنامه و تقویت سازمان امور اجتماعی کشور با اقدامات موثر سرعت خواهیم داد.

مومنی افزود: نیازمند ارزیابی واقع بینانه و پایش وضعیت کلی کشور، تقویت فرهنگ، اخلاق و تحکیم بنیان خانواده هستیم. باید بدون افراط و تفریط، شناختی درست از ظاهر و باطن جامعه داشته باشیم و با درنظر گرفتن واقعیت‌ها به سوی آرمان‌های متعالی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مسئول سازی همه نهاد‌ها و هماهنگ ساختن همه دستگاه‌ها به منظور صیانت از فرهنگ عمومی و ارزش‌های اسلامی با رویکرد فرهنگی ایجابی و اقناعی مدنظر خواهد بود.

وزیر پیشنهادی کشور خاطر نشان کرد: از حقوق شهروندی حمایت کرده و آنرا گسترش خواهیم داد و بستر لازم برای توسعه فعالیت احزاب و سازمان‌های مردم نهاد را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مومنی گفت: با مطالعه و تدوین نظام جامع تقسیمات کشوری، آنرا متناسب سازی نماییم و در نهایت با برگزاری انتخابات رقابتی و با مشارکت بالا این امانت را به پرچمداران بعدی منتقل کنیم.

وزیر پیشنهادی کشور افزود: یکی از برنامه‌های بنده پیگیری ارتقای امنیت مرز‌ها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنها از طریق اجرای تکلیف قانون برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم دهی به این امر مهم و انسداد مرز‌ها و همکاری دو و چند جانبه با کشور‌های همسایه است.

وی افزود: در اجرای همه برنامه‌ها رهنمود رهبر فرزانه مبنی بر اولویت داشتن اقتصاد و معیشت مردم و توجه به مرزنشینان و معیشت آنان جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار