موافقان وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟

در ادامه روند بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم موافقان گزینه وزارت نفت نظرات خود را بیان کردند.
کد خبر: ۶۸۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، در هفتمین جلسه بررسی وزارای پیشنهادی دولت چهاردهم امروز (۳۰ اردیبهشت) صلاحیت «محسن پاک‌نژاد» وزیر پیشنهادی وزارت نفت مورد برسی قرار گرفت که موافقان در رابطه با صلاحیت وزارت این گزینه پیشنهادی نظر خود را اعلام کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی نفت

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نفت خبر داد.

پاک‌نژاد فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است

غلامرضا توکل در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نفت در ۳۰ سال از دوران خدمت خود در همه سطوح وزارت نفت و صنعت نفت انجام وظیفه کرده است و این وزارتخانه را به خوبی می‌شناسد و به چالش‌های آن اشراف دارد.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید قدر نیروهای نخبه خود را بدانیم. ما باید نیروهای مؤمن، متخصص و متعهد را همواره مورد توجه قرار دهیم که پاک‌نژاد یکی از این نیروها است.

توکل ادامه داد: مرکز ثقل برنامه‌های رئیس‌جمهور برنامه هفتم توسعه در جهت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، وزیر پیشنهادی نفت نیز مقید به برنامه هفتم توسعه است. وزارت نفت اهمیت زیادی دارد و وزارت نفت نبض و قلب تپنده وزارتخانه‌ها و ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: پاک نژاد برنامه‌ریزی خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این حوزه دارد. وزیر پیشنهادی نفت اعتقاد به بخش خصوصی برای توسعه کشور دارد و عنایت ویژه‌ای به برنامه هفتم توسعه برای اصلاح الگوی مصرف دارد و این موضوع باید با مشارکت مردم محقق شود و این کار علاج مشکل ناترازی انرژی است.

توکل گفت: وزیر پیشنهادی نفت توجه ویژه‌ای به مسئله تحریم‌ها دارد و ما باید در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. دور زدن تحریم‌ها را باید با درایت و تدبیر دنبال کنیم و ما باید با توسعه نفت و رشد اقتصادی تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع عادلانه انرژی به خصوص بنزین از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت است و وی توجه ویژه‌ای به مناطق نفت خیز کشور دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است و سابقه دارد که ۵۶ روز و به صورت شبانه روزی در جهت مهار فوران چاه فعالیت کرده بود و نیروهای تحت امر خود را ترک نکرده بود. امیدوارم همکارانم با وزارت نفت سیاسی رفتار نکنند.

پاک‌نژاد مسیر پیشرفت را غیرسیاسی و پلکانی طی کرده است

اسفندیار عبداللهی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نفت ویژگی‌های شخصیتی و تجربیات خوبی دارد و فردی مناسب برای وزارت نفت است.

وی بیان کرد: پاک نژاد در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است و تسلط حرفه‌ای و تخصصی به زبان انگلیسی دارد. وی متعلق به خانواده نفت و بدنه این صنعت است و مسیر پیشرفت را غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده سوابق وی را مطالعه کردم که در ۱۳ سمت مهم در وزارت نفت داشته است و او ویژگی‌های لازم را برای هدایت این وزارتخانه مهم دارد. سن وی از میانگین کابینه کمتر است و فردی پرانرژی است.

عبداللهی متذکر شد: وی در جنگ تحمیلی حضور داشته است. پاک نژاد با خرد جمعی مسئولان و افراد مرتبط با صنایع نفت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است. در برنامه‌های وی به هفت چالش و ابرچالش کشور مانند ناترازی و بحران انرژی اشاره شده است و همه ما به این موضوع اشراف داریم. وی برای رفع مشکل ناترازی گازوئیل و بنزین برنامه دارد.

پاک‌نژاد از صنعت نفت شناخت کامل دارد

امید نصیبی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: وزارت نفت یک وزارتخانه تخصصی است و کسی می‌تواند وزیر نفت باشد که سال‌ها در این وزارتخانه کار کرده باشد و حوزه‌های مختلف این وزارتخانه را علی‌الخصوص در شرایط تحریم بشناسد.

وی بیان کرد: پاک نژاد تخصص خوبی در حوزه نفت دارد و به خوبی می‌تواند ظرفیت تولید نفت را ارتقا دارد. وی هم در سطح و هم در ستاد و در همه مجموعه‌های وزارت نفت کار کرده است. ظرفیت‌های میادین نفتی و گازی و به خصوص میادین مشترک با کشورهای همسایه و توسعه آن از دغدغه‌های محوری وزیر پیشنهادی نفت است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاک‌نژاد با سوابق خود قطعاً انرژی‌های کشور را به خوبی برنامه‌ریزی و تأمین خواهد کرد و ان‌شاءالله با حضور وی در مجموعه وزارت نفت شاهد تقویت زنجیره صنعت نفت خواهیم بود.

نصیبی تاکید کرد: بازخوردها حاکی از خشنودی کارکنان و پیشکسوتان و بازنشستگان بخش‌های مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پس از معرفی پاک نژاد برای تصدی وزارت نفت بوده است. فردی می‌تواند وزارت نفت را به خوبی راهبری و مدیریت کند که در این صنعت دارای تجربه و دانش لازم باشد و پاک نژاد فردی متخصص، متعهد، مدیر و از بدنه صنعت نفت است و به خوبی می‌تواند خسارت‌های گذشته را جبران کند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد و ویژه خواری از اهم برنامه‌های پاک نژاد است و اعلام کرده است که در مدیریت خود استقلال دارد و به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست.

وی در ادامه، گفت: آقای پاک نژاد! شما قرار است در مجموعه‌ای کار کنید که مملو از جوانان پرکار، متعهد، علمی و متخصص است و امیدوارم با رأی بالا که مجلس به شما دهد، شاهد کادر پروری و کادرسازی از مجموعه جوانان در صنعت نفت باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در کشورمان، پتروشیمی‌هایی عمدتاً ۱۵ سال یا ۲۰ سال بر زمین مانده است و جوانان چشم انتظار اقدام عاجل مجموعه وزارت نفت در این زمینه هستند تا بخشی از مشکلات و اشتغال جوانان حل شود.

نصیبی گفت: صنعت نفت باید مسئولیت اجتماعی خود را در شهرستان‌هایی که دارای منابع نفتی است، بهبود بخشد. در مجموعه وزارت نفت صنعت پتروشیمی داریم که وزارت نفت را نباید از مجموعه پتروشیمی جدا بدانیم.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در عزل و نصب‌ها هر روز شاهد خبرهای ناگواری هستیم و امیدوارم با مدیریت پاک نژاد این مسائل حل و فصل شود. از مجلس می‌خواهم که به پاک نژاد رأی اعتماد بالا دهد و بتوانیم تحولی اساسی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: پاک نژاد فهم بسیار خوبی از حوزه‌های مختلف وزارت نفت دارد و به عنوان یک فرد تحصیل کرده می‌تواند به خوبی در این وزارتخانه عمل کند. پاک نژاد گفته است که استقلال خواهد داشت و متعلق به هیچ جناحی نیست و امیدوارم که این موضوع را ادامه دهد.

حضور پاک نژاد در وزارت نفت نگرانی‌ها را برطرف می‌کند

عزت الله حبیب‌زاده در جلسه علنی عصر امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: با عنایت به اهمیت وزارت نفت، این وزارتخانه مدیریتی هوشمند و آگاه به نیاز روز می‌خواهد. وزیر پیشنهادی نفت فردی کاربلد و متخصص است و به بخش‌های مختلف این وزارتخانه اشراف دارد و پایبند به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی نفت صلاحیت‌های عمومی و تخصصی دارد و پاک‌نژاد با تصدی بر این وزارتخانه، ما را از اداره بهینه و بدون حاشیه بر وزارت نفت مطمئن می‌سازد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده شناخت کافی از وزیر پیشنهادی نفت دارم و در صورتی که وی رأی اعتماد بگیرد، ما هیچ‌گونه نگرانی از مدیریت این وزارتخانه نخواهیم داشت.

حبیب‌زاده ادامه داد: وی شب و روز در وزارت نفت و در سطوح مختلف این وزارتخانه به کشور خدمت کرده است. پاک‌نژاد به گواه همکاران نفتی حدود دو ماه در یکی از حوادث نفتی در کنار همکاران خود ماند تا مانع هدر رفتن سرمایه ملی شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: بنده از همین تریبون به رئیس جمهور برای انتخاب درست وزیر پیشنهادی نفت تبریک می‌گویم. پاک‌نژاد هم سواد نفت و هم تخصص و تجربه در حوزه نفت دارد.

وی اظهار کرد: مسئله بنزین و قاچاق سوخت از مشکلات عمده وزارت نفت است و ما در وزارت نفت متخصص می‌خواهیم و وزیری می‌خواهیم که کاردان باشد و کارآمد و وزیری می‌خواهیم که درون این وزارتخانه باشد و انتصابات رفاقتی برای وی جایگاهی نداشته باشد که پاک نژاد این ویژگی‌ها را دارد.

حبیب‌زاده بیان کرد: مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ فرمودند که امیدوارم روزی فرا برسد که ما حتی یک قطره نفت خام هم صادر نکنیم و در بیانات دیگر اشاره فرمودند البته با نفتی که ارزش افزوده در داخل پیدا کند و محصولات آن صادر شود هیچ مخالفتی ندارم؛ پاک نژاد در این خصوص راهکارهای مؤثر و مفیدی را در برنامه خود ارائه کرده است.


مبارزه با فساد از اهم برنامه‌های پاک‌نژاد است

امید نصیبی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: وزارت نفت یک وزارتخانه تخصصی است و کسی می‌تواند وزیر نفت باشد که سال‌ها در این وزارتخانه کار کرده باشد و حوزه‌های مختلف این وزارتخانه را علی‌الخصوص در شرایط تحریم بشناسد.

وی بیان کرد: پاک نژاد تخصص خوبی در حوزه نفت دارد و به خوبی می‌تواند ظرفیت تولید نفت را ارتقا دارد. وی هم در سطح و هم در ستاد و در همه مجموعه‌های وزارت نفت کار کرده است. ظرفیت‌های میادین نفتی و گازی و به خصوص میادین مشترک با کشور‌های همسایه و توسعه آن از دغدغه‌های محوری وزیر پیشنهادی نفت است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاک‌نژاد با سوابق خود قطعاً انرژی‌های کشور را به خوبی برنامه‌ریزی و تأمین خواهد کرد و ان‌شاءالله با حضور وی در مجموعه وزارت نفت شاهد تقویت زنجیره صنعت نفت خواهیم بود.

نصیبی تاکید کرد: بازخورد‌ها حاکی از خشنودی کارکنان و پیشکسوتان و بازنشستگان بخش‌های مختلف نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پس از معرفی پاک نژاد برای تصدی وزارت نفت بوده است. فردی می‌تواند وزارت نفت را به خوبی راهبری و مدیریت کند که در این صنعت دارای تجربه و دانش لازم باشد و پاک نژاد فردی متخصص، متعهد، مدیر و از بدنه صنعت نفت است و به خوبی می‌تواند خسارت‌های گذشته را جبران کند.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد و ویژه خواری از اهم برنامه‌های پاک نژاد است و اعلام کرده است که در مدیریت خود استقلال دارد و به هیچ جناح و گروهی وابسته نیست.

وی در ادامه، گفت: آقای پاک نژاد! شما قرار است در مجموعه‌ای کار کنید که مملو از جوانان پرکار، متعهد، علمی و متخصص است و امیدوارم با رأی بالا که مجلس به شما دهد، شاهد کادر پروری و کادرسازی از مجموعه جوانان در صنعت نفت باشیم.

وی ادامه داد: همچنین در کشورمان، پتروشیمی‌هایی عمدتاً ۱۵ سال یا ۲۰ سال بر زمین مانده است و جوانان چشم انتظار اقدام عاجل مجموعه وزارت نفت در این زمینه هستند تا بخشی از مشکلات و اشتغال جوانان حل شود.

نصیبی گفت: صنعت نفت باید مسئولیت اجتماعی خود را در شهرستان‌هایی که دارای منابع نفتی است، بهبود بخشد. در مجموعه وزارت نفت صنعت پتروشیمی داریم که وزارت نفت را نباید از مجموعه پتروشیمی جدا بدانیم.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در عزل و نصب‌ها هر روز شاهد خبر‌های ناگواری هستیم و امیدوارم با مدیریت پاک نژاد این مسائل حل و فصل شود. از مجلس می‌خواهم که به پاک نژاد رأی اعتماد بالا دهد و بتوانیم تحولی اساسی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: پاک نژاد فهم بسیار خوبی از حوزه‌های مختلف وزارت نفت دارد و به عنوان یک فرد تحصیل کرده می‌تواند به خوبی در این وزارتخانه عمل کند. پاک نژاد گفته است که استقلال خواهد داشت و متعلق به هیچ جناحی نیست و امیدوارم که این موضوع را ادامه دهد.


پاک‌نژاد مسیر پیشرفت را غیرسیاسی و پلکانی طی کرده است

 اسفندیار عبداللهی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نفت ویژگی‌های شخصیتی و تجربیات خوبی دارد و فردی مناسب برای وزارت نفت است.

وی بیان کرد: پاک نژاد در دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کرده است و تسلط حرفه‌ای و تخصصی به زبان انگلیسی دارد. وی متعلق به خانواده نفت و بدنه این صنعت است و مسیر پیشرفت را غیر سیاسی و پلکانی طی کرده است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده سوابق وی را مطالعه کردم که در ۱۳ سمت مهم در وزارت نفت داشته است و او ویژگی‌های لازم را برای هدایت این وزارتخانه مهم دارد. سن وی از میانگین کابینه کمتر است و فردی پرانرژی است.

عبداللهی متذکر شد: وی در جنگ تحمیلی حضور داشته است. پاک نژاد با خرد جمعی مسئولان و افراد مرتبط با صنایع نفت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است. در برنامه‌های وی به هفت چالش و ابرچالش کشور مانند ناترازی و بحران انرژی اشاره شده است و همه ما به این موضوع اشراف داریم. وی برای رفع مشکل ناترازی گازوئیل و بنزین برنامه دارد.


پاک‌نژاد فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است

غلامرضا توکل در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نفت در ۳۰ سال از دوران خدمت خود در همه سطوح وزارت نفت و صنعت نفت انجام وظیفه کرده است و این وزارتخانه را به خوبی می‌شناسد و به چالش‌های آن اشراف دارد.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید قدر نیرو‌های نخبه خود را بدانیم. ما باید نیرو‌های مؤمن، متخصص و متعهد را همواره مورد توجه قرار دهیم که پاک‌نژاد یکی از این نیرو‌ها است.

توکل ادامه داد: مرکز ثقل برنامه‌های رئیس‌جمهور برنامه هفتم توسعه در جهت پیشرفت و توسعه ایران اسلامی است، وزیر پیشنهادی نفت نیز مقید به برنامه هفتم توسعه است. وزارت نفت اهمیت زیادی دارد و وزارت نفت نبض و قلب تپنده وزارتخانه‌ها و ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: پاک نژاد برنامه‌ریزی خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این حوزه دارد. وزیر پیشنهادی نفت اعتقاد به بخش خصوصی برای توسعه کشور دارد و عنایت ویژه‌ای به برنامه هفتم توسعه برای اصلاح الگوی مصرف دارد و این موضوع باید با مشارکت مردم محقق شود و این کار علاج مشکل ناترازی انرژی است.

توکل گفت: وزیر پیشنهادی نفت توجه ویژه‌ای به مسئله تحریم‌ها دارد و ما باید در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. دور زدن تحریم‌ها را باید با درایت و تدبیر دنبال کنیم و ما باید با توسعه نفت و رشد اقتصادی تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توزیع عادلانه انرژی به خصوص بنزین از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت است و وی توجه ویژه‌ای به مناطق نفت خیز کشور دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت فردی عملیاتی، میدانی و اجرایی است و سابقه دارد که ۵۶ روز و به صورت شبانه روزی در جهت مهار فوران چاه فعالیت کرده بود و نیرو‌های تحت امر خود را ترک نکرده بود. امیدوارم همکارانم با وزارت نفت سیاسی رفتار نکنند.

 

نظر کمیسیون انرژی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت

جلیل مختار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون انرژی درباره محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

بر این اساس کمیسیون انرژی مجلس پس از بررسی‌های دقیق برنامه و پرسش و پاسخ نمایندگان عضو کمیسیون، برنامه وزیر پیشنهادی را دارای بهبود قابل توجه در انطباق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم توسعه تشخیص داد.

قالیباف: توزیع هر نامه‌ای در صحن مجلس باید با مجوز هیأت رئیسه باشد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز نسبت به توزیع برگه‌ای از سوی یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی بدون دریافت مجوز از هیأت رئیسه مجلس انتقاد کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار