رییس‌کل دادگستری استان گیلان خبر داد؛

افتتاح ۶۵ دادگاه صلح در سطح استان گیلان

حجت‌الاسلام «صادقی نیارکی» از راه‌اندازی ۶۵ شعبه دادگاه صلح، نیمه اول شهریور ماه در شهرستان‌های استان گیلان خبر داد و گفت: با ایجاد دادگاه صلح، ورودی پرونده به دستگاه قضایی کم شده و اطاله دادرسی نیز کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۸۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰ - 20August 2024

افتتاح ۶۵ دادگاه صلح در سطح استان گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «‌اسماعیل صادقی نیارکی» رییس‌کل دادگستری استان گیلان در مراسم افتتاح دادگاه صلح در شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت:‌ پرونده‌هایی که در صلاحیت دادگاه صلح هستند بدون اینکه به دادسرا ارجاع شوند در این دادگاه  رسیدگی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دو شعبه شورای حل اختلاف نیز در کنار دادگاه صلح ایجاد شده است و پرونده‌های حقوقی یا کیفری که در صلاحیت رسیدگی این دادگاه هستند توسط شعب رسیدگی یا با درخواست اصحاب پرونده به شعب شورا ارجاع می‌شوند افزود: این دو شعبه طرفین دعوا را به سازش دعوت می‌کنند.

رئیس شورای قضایی استان از مردم شریف استان خواست تا از ارسال پرونده توسط دادگاه صلح به شوراهای حل اختلاف به منظور ایجاد سازش استقبال کنند.

صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت تلاش برای ایجاد صلح و سازش در سیره نبوی و قضاوت‌های پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: اساس قضاوت ایشان بر مبنای ایجاد صلح و سازش مابین دعواکنندگان بود و ما هم باید از این سیره نبوی تبعیت کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان از اعضای شعبات شورای حل اختلاف خواست تا در ایجاد این سنت حسنه و سیره نبوی تلاش بیشتری داشته باشند زیرا اگر پرونده با سازش خاتمه یابد مصداق عمل صالح بوده و نزد پروردگار ماجور است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد دادگاه صلح، ورودی پرونده به دستگاه قضایی کم شده و اطاله دادرسی نیز کاهش خواهد یافت به محاکم قضایی توصیه کرد تا ضمن ارجاع پرونده، در ایجاد سازش بین دعواکنندگان کوشش کنند.

صادقی نیارکی کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را از عوامل اجرای عدالت و رسیدگی عادلانه  برشمرد و تصریح کرد: 65 شعبه دادگاه صلح، نیمه اول شهریور ماه در شهرستان‌های استان گیلان راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم که موجبات خشنودی خداوند متعال و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار