احداث صحن پیامبر اعظم (ص) در طرح توسعه حرم حسینی/ روند امور در موسم اربعین بهتر و روان‌تر از سال‌های قبل است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه رئیس سازمان حج و زیارت با تولیت شرعی عتبه حسینی در کربلای معلی دیدار و دو طرف روند امور در موسم اربعین را بهتر و روان‌تر از سال‌های قبل ارزیابی کردند. 
کد خبر: ۶۸۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴ - 20August 2024
به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی‌فقیه درامور حج و زیارت و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر به عتبات عالیات، عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) و امام جمعه کربلا دیدار و گفت‌وگو کردند.
احداث صحن پیامبر اعظم (ص) در طرح توسعه حرم حسینی/ روند امور در موسم اربعین بهتر و روان‌تر از سال‌های قبل است
 
در این دیدار که چند تَن ازمعاونین بعثه مقام معظم رهبری حضور داشتند، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت از همکاری و تعامل مثبت تولیت عتبه حسینی در برگزاری برنامه‌های صبحگاهی و برخی مناسبت‌های فراگیر مذهبی و نامگذاری صحن پیامبر اعظم (ص) در حرم امام حسین (ع) تقدیر و تشکر کرد.
 
در این دیدار تولیت شرعی حرم امام حسین گفت: به‌دنبال پیشنهاد نام صحن رسول اعظم (ص) ضمن مشورت، از خداوند خواستم آنچه مورد رضای اوست، اتفاق بیفتد که در نهایت، صحن پیامبر اعظم (ص) نامگذاری شد. 
 
در ادامه این دیدار، دو طرف در خصوص مسائل مختلف موسم اربعین و حضور زائران حسینی از ملیت‌های مختلف در این کنگره عظیم مردمی و خدماتی که به آنها ارائه می‌شود، گفت‌وگو کرده و به تبادل‌ نظر پرداختند.
 
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت همچنین بر لزوم توجه به سبک زندگی امام حسین (ع) تاکید و آن را برای زائران درس آموز و الهام‌بخش توصیف کرد.
 
تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) هم منشاء حضور توأم با سلامتی و امنیت جمعیت عظیم زائران در موسم اربعین را از رحمت، ولایت و برکات اهل بیت (ع) دانست و افزود: این رحمت، برگرفته از رحمت الهی و برکات اهل بیت (ع) است و منشاء تعاون، اخوت، محبت و برادری در بین زائران همان رحمت الهی است.
 
وی افزود: با وجود حضور عظیم زائران در این سرزمین، پزشکان تنها به گرما اشاره دارند و هیچ ویروسی مشاهده نشده و لازم است که قدردان این نعمت الهی و شکرگزار خداوند متعال باشیم. 
 
در ادامه این دیدار، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت جنایات غده سرطانی اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کرد و تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) به برگزاری همایشی با حضور شماری از ساکنان غزه در کربلا در حمایت از این مظلومان و ارسال کمک‌های دارویی و غذایی توسط عتبه حسینی برای مردم این منطقه اشاره کرد و گفـت: عتبه حسینی برای رسیدگی‌های پزشکی و درمان حدود ۱۳۰ نفر از مجروحان غزه نیز اقدام کرده است.
 
وی گفت: ساکنان غزه برادران و خواهران مسلمان ما هستند و این باور درمیان شخصیت‌های برجسته کشور‌های عربی از جمله از تونس، الجزایر، مغرب و لیبی وجود دارد که این شیعیان هستند که در میدان مقابل ظلم ایستاده‌اند و از مظلومین غزه حمایت کرده و به نصرت و یاری آنان شتافته‌اند. 
 
شیخ عبدالمهدی کربلایی در پایان با استقبال از پرداختن به موضوع سبک زندگی امام حسین (ع) گفت: کار‌هایی در این ارتباط صورت گرفته و ان‌شاءالله در برنامه‌های آینده عتبه حسینی نیز به این موضوع مهم بیشتر پرداخته خواهد شد. 
 
در پایان این دیدار با توجه به اینکه در چند سال آینده موسم اربعین در دوره‌ای برگزار خواهد شد که شدت گرما بیشتر است، دو طرف ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر درباره راهکار‌هایی که می‌تواند به حفظ سلامت زائران و جلوگیری از گرمازدگی آنان کمک کند، روند امور را بهتر و روان‌تر از سال‌های قبل ارزیابی کردند. 
 
انتهای پیام/ 118
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار