موافقان وزیر پیشنهادی نیرو چه گفتند؟

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی نیرو نظرات خود را بیان کردند.
کد خبر: ۶۸۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 21August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، جلسه آخر بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت چهادهم امروز (۳۱ مرداد) به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نیرو آغاز شد که موافقان عباس علی آبادی نظرات خود را در رابطه با این وزیر پیشنهادی بیان کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی نیرو چه گفتند؟

علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است
 
غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار کرد: آنچه که امروز موجب شد از وزیر پیشنهادی وزارت نیرو و برنامه‌هاشان دفاع کنم به دلایل زیر است. چالش مهمی که امروزه در کشورمان مواجه هستیم کمبود آب و قطع شدن مکرر برق در بخش‌های مختلفی همچون صنایع کشاورزی و مصارف خانگی است لذا حل این چالش‌های اساسی فارغ از منابع مادی و تجهیزات تخصصی نیاز به مدیری لایق، جهادی، پرتلاش، متخصص و انقلابی دارد.

نماینده بهشهر گفت: آگاه هستید که آقای علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو از بهترین دانشگاه کشورمان یعنی دانشگاه تهران و خواجه نصیر طوسی به پایان رسانده و از لحاظ علمی تخصص به شما نمایندگان ملت برای حل مسائل این وزارتخانه اطمینان لازم را می‌دهد. آقای علی آبادی تجربه قوی در مدیریت ساخت پروژه‌های نیروگاهی و اشراف کافی و اعتماد لازم برای حل این مشکلات وزارتخانه را دارا است.
 
وی ادامه داد: تجربیات ارزشمند آقای علی‌آبادی در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی از دیگر امتیازات است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی به ویژه موارد مندرج در قوانین برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی از ویژگی‌های منحصر به فرد اوست. 
 
شریعتی عنوان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر نیاز به مدیر جهادی پیگیر با عزم راسخ برای برطرف کردن مشکلات موجود در ناترازی‌های برق و تنش منابع آبی را دارد. او عقیده دارد که حل چالش‌های موجود با مشارکت فراگیر همه قوا، دستگاه‌ها، و سایر ذی‌نفعان قابل انجام خواهد بود.

رحمت‌الله نوروزی نیز با بیان اینکه علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است، گفت: امروز برق صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی با قطعی مواجه است و همچنین در حوزه تامین آب با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

نوروزی گفت: دولت باید به وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه بسیار مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند، تغییر اقلیم، کاهش آب‌های تجدید پذیر، اضافه برداشت از آب‌های سطحی را از چالش‌های موجود در حوزه آب است. آقای علی آبادی قول داده است که چالش‌های موجود حوزه آب و برق را برطرف کند و احداث ظرفیت جدید سد و توسعه آب شیرین‌کن‌ها به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب از جمله وعده‌های او است.

این نماینده مجلس از همکاران خود خواست تا با حضور علی آبادی به عنوان یک مدیر جهادی در وزارت نیرو به عنوان وزیر موافقت و با رای بالایی به او اعتماد کنند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان اینکه توجه ویژه به تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاها از جمله یکی دیگر از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های علی آبادی برای وزارت نیرو است، تاکید کرد: علی آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

ادامه دارد....
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار