موافقان وزیر ورزش و جوانان چه گفتند؟

موافقان وزیر پیشنهادی ورزش، دنیامالی را دارای نگاه و تجارب ورزشی و عمرانی دانستند که می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کند.
کد خبر: ۶۸۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ - 21August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی دولت چهادهم امروز (۳۱ مرداد) به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برگزار شد و موافقان نظرات خود را درباره عملکرد احمد دنیامالی اعلام کردند.

موافقان وزیر ورزش و جوانان چه گفتند

دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد

ابتدا مهرداد گودرزوند چگینی در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «امروز فصل مشترک دولت و مجلس در سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم منویات مقام معظم رهبری است»، اظهار کرد: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه ولی فقیه در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است.

وی با بیان اینکه «دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد»، عنوان کرد: او به معنای واقعی به برنامه و بودجه دولت مسلط است. امروز مشکل اصلی کشور در حوزه ورزش، کمبود زیرساخت‌هاست و آقای دنیا مالی علاوه بر اینکه چهره شناخته شده‌ی بین‌المللی است، چهره‌ی آشنای ورزش نیز هست و مشکلات مختلف جوانان در برنامه‌های او با جزئیات نوشته شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه رفع مشکلات موجود در حوزه زیرساخت نیاز به تجربه دارد، ادامه‌ داد: آقای دنیا مالی دارای نگاه و تجارب ورزشی و همچنین تجارب عمرانی است و در شهر تهران به دلیل عضویت در شورای شهر و همچنین فعالیت در شهرداری منشاء حل بسیاری از مشکلات بودند. و باید از آقای دکتر پزشکیان تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: آقای دنیامالی به هیچ جریانی وابسته نیست و در مجلس برای همه نمایندگان این موضوع روشن شده است که او شخصیتی ممتاز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی است.

دنیامالی از مدیران وقت‌گذار، کارکشته و پیگیر است

حمیدرضا گودرزی در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیامالی از مدیران وقت‌گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بارز دنیامالی تاکید او بر رویکرد علمی و پژوهشی در حوزه ورزش است، افزود: ارزیابی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نشان می‌دهد که برنامه‌های او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم است. در برنامه‌های او به چشم اندازهای توسعه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای و ورزش‌های بانوان و همچنین چالش اساسی نظیر عدم تهیه سند آمایش سرزمینی توجه شده است. از نقاط قوت برنامه او ارائه فهرستی جامع از نظام مسائل موجود در حوزه ساماندهی مسائل جوانان است.

این نماینده مجلس گفت: آقای دنیامالی با برنامه‌های جامعی که ارائه کرده می‌تواند تحول در حوزه‌های مختلف وزارتخانه ایجاد کند؛ او فردی کارآمد، برنامه‌ریز، راهبردی و عملیاتی است که به همه حوزه‌ها مسلط است. آقای دنیامالی برای ترویج ورزش‌های همگانی در جامعه برنامه‌هایی دارد و بر این باور است که باید شرایطی فراهم شود که همه افراد جامعه به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

دنیامالی تخصص لازم را برای مدیریت وزارت ورزش دارد

غلامحسین زارعی هم در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: پیش از آنکه وارد بحث موافقت شوم باید نکاتی را مطرح کنم لذا احساس می کنم ضعف هایی در رابطه با بیان دیدگاه های موافقان و مخالفان در صحن وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستانی که به عنوان موافق و مخالف در صحن مجلس صحبت می کنند باید متوجه این باشند که بسیاری از رسانه های معاند نگاهشان به خروجی مذاکرات صحن است لذا نمایندگان نباید در قالب نقادی از وزرا دست به سیاه نمایی زده و جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی را در طول عمر حیاتش متقبل شده است، افزود: همچنین باید یادآور شوم مسئولین این نظام زحمات زیادی را برای این نظام کشیده اند و خدمات زیادی ارائه کرده اند، از این رو از نمایندگان تقاضا دارم در نقادی خود منصفانه تر عمل کنند و خوراک رادیو و تلویزیون های بیگانه را تامین نکنند. همچنین تقاضا دارم از رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صحن تذکر دهند.

زارعی با اشاره به اظهارات نمایندگان موافق و مخالف وزرا ادامه داد: انتظار داریم این نمایندگان از جغرافیا فاصله گرفته و خودشان را در جغرافیای روستا و شهرستانشان محدود نکنند و به مسائل کلان اشاره کنند چرا که ما نماینده همه مردم هستیم و نه فلان روستا و شهر.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اظهارات مخالف برنامه های دنیامالی در صحن مجلس بیان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که برخی از دوستان در بیان مخالفت خود عدالت را رعایت نمی کنند لذا این افراد ثبت نام کرده و در جایگاه ناطقان به عنوان مخالف صحبت می کنند اما صحبت های آن ها نه بوی مخالف و نه مخالف می دهد و تنها به بیان نکات کلی اشاره می کنند

مقبولیت دنیامالی در جامعه ورزشی

مالک شریعتی نیاسر در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: این روز‌ها صحبت از وفاق ملی است، علت حضور بنده در پشت این تریبون نیز همین است، موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب، ایثارگر و توانمند که تلفیق مدیریت و دانش است و البته ورزش. آقای دنیامالی هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست، اما از ایشان حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اگرچه اکثر جریان نمایندگان مجلس دوازدهم همراه با جریان انقلاب است، اما بیش از نیمی از نمایندگان برای موافقت با کابینه آقای پزشکیان ثبت‌نام کردند بنابراین معنای وفاق معنایی است که باید بر اساس شاخص‌ها باشد و من در این فرصت به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب ۳۰ تیر ماه در دیدار با نمایندگان و پس از انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان میثاق مشترک ما با آقای پزشکیان مطرح کردند را قرائت کنم.

وی افزود: ۱۲ شاخص مدنظر رهبری عبارتند از امین، صادق، متدین، با ایمان، متشرع، کارآمد، عدم سوء سابقه، امیدوار به آینده، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی، نگاه مثبت به آینده، اشتهار به پاکدستی، دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی است. همچنین جلسه‌ای را خدمت دکتر قالیباف بودیم که ایشان این ۱۲ شاخص را در دو عنوان کلی به خوبی خلاصه کردند که شامل توانمندی و کارآمدی و اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بنابراین معنای وفاق، توافق ما بر سر این شاخص‌ها است و ان‌شاء الله ما بر اساس این شاخص‌ها رأی خواهیم داد و امیدواریم کابینه دولت آقای پزشکیان بتواند همین امروز تشکیل شود و خدمت خود را به مردم آغاز کند. این وفاق نه به معنای ائتلاف احزاب است و نه به معنای نظام پارلمانی است

شریعتی نیاسر ادامه داد: نکته بعدی آن که بسیاری از وزرای پیشنهادی که ما در موافقت با آنها صحبت می‌کنیم و تجارب و توانمندی آنها همچون آقای دنیامالی را برمی‌شماریم از جمله وزنه‌های سیاسی کشور بودند و هستند، همچون آقای صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، هیچ فردی در مجلس برای مخالفت با ایشان ثبت نام نکرد و ایشان چهره شناخته شده اصلاح‌طلبان است و در دولت آقای روحانی وزیر بوده است. همچنین سرکار خانم صادق که معاون وزیر اصلاح طلب نیز بودند نیز بالای ۱۷۰ نفر موافق داشتند و ما بر اساس شاخص‌ها دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها