گوینده رادیو اربعین مطرح کرد؛

ایجاد پیوند عاطفی کودکان با عاشورا در رادیو اربعین

گرجی با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری و محبت کودکان در پیاده‌روی اربعین، گفت: هدف برنامه زنده «من زینبم» نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورا و پرورش نسلی با ایمان و مسئولیت‌پذیر است.
کد خبر: ۶۸۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶ - 21August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، آسیه گرجی، گوینده ویژه برنامه زنده «من زینبم» رادیو اربعین، درباره تجربه اجرای خود در این برنامه رادیویی اظهار داشت: من مسئولیت اجرای بخش کودکان حرم را بر عهده دارم. این بخش به بچه‌های عزیزی اختصاص دارد که یا زائر اولی هستند و خاطرات خود را با ما در میان می‌گذارند، یا اینکه امسال قصد دارند به کربلا بروند و در این خصوص برنامه‌ریزی می‌کنند.

ایجاد پیوند عاطفی کودکان با عاشورا در رادیو اربعین

وی افزود: قبل از هر برنامه به مطالعه و تحقیق می‌پردازم تا متوجه شوم بچه‌هایی که در اربعین به کربلا می‌روند چه نقشی دارند و چه تجربیاتی را پشت سر می‌گذارند. در این راستا متوجه شدم که این بچه‌ها چقدر مسئولیت‌پذیر هستند. مثلاً در پیاده‌روی اربعین، بسیاری از آنها مسئولیت پخش آب بین زائران را به عهده می‌گیرند و با محبت به بچه‌های عراقی نزدیک می‌شوند، با آنها همبازی می‌شوند و محبت می‌کنند. همچنین برخی از آنها می‌گویند تعدادی عروسک خریده‌اند یا کاردستی درست کرده‌اند تا به بچه‌های عراقی هدیه دهند.

گرجی به شیوه بیان و اجرای خود در این ویژه برنامه رادیویی اشاره و تاکید کرد: در بخش کودکان حرم، ما با داستان‌های مختلف و موضوعات تازه برای کودکان ارتباط برقرار می‌کنیم. داستان‌های ما می‌تواند درباره احادیث یا آیات قرآنی باشد که با تیپ‌های مختلف برای کودکان اجرا می‌شود. هدف ما این است که با زبان ساده و جذاب، مفاهیم عمیق دینی را به کودکان منتقل کنیم.

وی درباره حس و حال خود در رادیو اربعین عنوان کرد:، چون با بچه‌ها در ارتباط هستیم، به نظرم گوینده‌ای که برای کودکان اجرا می‌کند باید از یک حس و حال معنوی برخوردار باشد و به امام حسین (ع) علاقه‌مند باشد تا بتواند این احساسات را به بچه‌ها منتقل کند. لحن کودکانه و مهربان در بیان این عواطف و احساسات برای من بسیار مهم است. گوینده بخش کودکان رادیو اربعین باید صدای مهربان و آرام‌بخشی داشته باشد و خود فردی مذهبی و معتقد باشد.

این گوینده رادیویی در پایان تصریح کرد: بسیاری از این بچه‌ها سن کمی دارند و قادر به نوشتن نیستند، اما احساسات و حس و حال معنوی خود را به والدین‌شان منتقل می‌کنند و والدین نیز پیامک‌های آنها را برای ما ارسال می‌کنند. مشارکت بچه‌ها، چه به صورت تلفنی و چه از طریق پیامک، بسیار خوب و قابل توجه است. واقعاً آنها عاشق امام حسین (ع) هستند و خوشا به حال والدینی که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند که عشق و محبت به امام حسین (ع) در قلب‌شان ریشه دوانده است. با توجه به این موضوعات، برنامه «من زینبم» تلاش دارد تا با روایت‌های جذاب و آموزنده، فرهنگ عاشورا و محبت به اهل بیت (ع) را در دل نسل‌های آینده نهادینه کند و به پرورش نسلی با ایمان و مسئولیت‌پذیر کمک کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها