معرفی کتاب؛

مصادیق «مهدویت» در آیینه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی

کتاب «ره‌نامه ۴۰: مهدویت» چهلمین و آخرین کتاب از مجموعه «ره‌نامه» بوده که در آن به بازتاب مسئله مهدویت و انتظار فرج در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و جامعه اسلامی اشاره شده و انتشارات «انقلاب اسلامی» آن را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.
کد خبر: ۶۸۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 30August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «ره‌نامه ۴۰: مهدویت» چهلمین و آخرین کتاب از مجموعه «ره‌نامه» بوده که در آن به بازتاب مسئله مهدویت و انتظار فرج در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و جامعه اسلامی اشاره شده و انتشارات «انقلاب اسلامی» آن را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

«علی شرف‌پور» به‌دعوت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی مطالب این کتاب را از میان دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی استخراج کرده است.

مصادیق «مهدویت» در آیینه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی/ اتونشر جمعه، نهم شهریور

در مقدمه این کتاب در توضیح مجموعه «ره‌نامه» آمده است:

««ره‌نامه» مجموعه‌ای است شامل ۴۰ دفتر که مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی (ص) را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند و از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه و ژرف‌نگر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به ترسیم اندیشه و سلوک یک جوان مؤمن انقلابی می‌پردازد...

«ره‌نامه» عرصه گسترده‌ای از موضوعات گوناگون را در برمی‌گیرد که در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان مورد نیاز است و می‌تواند شاکله فکری و رفتاری آنان را ترسیم کند.

این موضوعات از درنگ در موقعیت و ظرفیت‌های یک جوان مؤمن و اندیشه‌ورز آغاز می‌شود و در سیری منطقی به ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی در لایه‌ها و سطوح مورد نیاز می‌پردازد و در نهایت به نقطه اوج و آرمان همه مجاهدت‌ها می‌رسد و تصمیم دارد در ترسیم طرح‌واره‌ای کلی از اندیشه نظری و علمی انقلاب، فرایند تعالی و صیرورت (؟) علمی و عینی مخاطب خود را تسهیل و تسریع کند...

«ره‌نامه» در ۴۰ دفتر، جوان مؤمن، دانا و انقلابی را برای طیّ مسیر بلند و شکوهمند از خودسازی و جامعه‌پردازی به تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور همراهی می‌کند...»

قابل ذکر است که مجموعه «ره‌نامه» مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تا پایان سال ۱۳۹۷ است.

مصادیق «مهدویت» در آیینه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی/ اتونشر جمعه، نهم شهریور

کتاب با بیان «آیات و روایات» آغاز شده است که در مورد ظهور منجی (عج) هستند.

در بخش‌های مختلف این کتاب به تجلی مسئله مهدویت در زندگی و بنا کردن زندگی در مدار مهدویت است.

همچنین به تعریف صحیح انتظار فرج پرداخته شده است. در ادامه به مسئله توجه به مهدویت در اجتماع پرداخته شده و آثار سیاسی_اجتماعی اعتقاد به مهدویت بررسی شده است.

در بخش‌های بعد، به گنجانده شدن مسئله «مهدویت» در بخش‌های مختلف جامعه و حکومت اسلامی پرداخته شده است. 
در ادامه به وضعیت جوامع پرداخته شده و امید به موعود بیان شده است.

در بخش‌های بعد نیز به نقش مهدویت در اندیشه و انگیزه‌بخشی به انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها