نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

روشنگری و هدایت جامعه مهم‌ترین دغدغه امام حسین (ع) بود

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در جمع زائران ایرانی حرم حضرت سیدالشهداء (ع) گفت: اولین دغدغه امام حسین (ع) روشنگری، بیداری و هدایت جامعه و دوری از جهالت و گمراهی بود که با نصیحت و اندرز آغاز شد.
کد خبر: ۶۸۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 21August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز (چهارشنبه) در مراسم بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء (ع)، با تبیین آیاتی از قرآن کریم، درباره اهمیت هدایت مردم و جامعه سخن گفت و اهتمام پیامبر اسلام (ص) را به این مهم یادآور شد.

وی با بیان فراز «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ- و (شهادت می‌دهم) امام حسین علیه السلام جانش را در راه تو بذل و اهداء نمود تا بندگانت را از جهالت و نادانی و سرگردانی گمراهی نجات بخشد» زیارت اربعین، اظهار داشت: اولین دغدغه امام حسین (ع) روشنگری، بیداری و هدایت جامعه و دوری از جهالت و گمراهی بود که با نصیحت و اندرز آغاز شد و حتی امام (ع) جان خود را در این راه فدا کردند. 

روشنگری و هدایت جامعه، مهمترین دغدغه امام حسین (ع)

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به عبارت معروف «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا- همه روز‌ها عاشورا و همه زمین‌ها کربلاست» تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) امروز هم بودند، همین دغدغه هدایت و روشنگری را داشتند. 

وی دومین دغدغه حضرت سیدالشهداء (ع) را حق‌مداری و جلوگیری از تضییع حق و گسترش باطل عنوان کرد و راه تحقق آن را امر به معروف و نهی از منکر دانست. 

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، امر به معروف و نهی از منکر را مانند موج‌های دریا توصیف کرد که از مرداب شدن دریا جلوگیری کرده و عامل زنده شدن جامعه است و افزود: توجه به حقوق اجتماعی افراد و جلوگیری از ظلم در جامعه مانند دفاع از مردم مظلوم عزه از نکات مهم در سیره حسینی است. 

روشنگری و هدایت جامعه، مهمترین دغدغه امام حسین (ع)

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: اقامه نماز و ارتباط با خدا سومین دغدغه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود که در روز عاشورا نیز بر آن تأکید ویژه داشتند.

وی با اشاره به استحباب زیارت اربعین، از زائران و علاقمندان به حسین بن علی خواست: به اقامه نماز به عنوان فریضه واجب توجه ویژه داشته باشند. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در ادامه تربیت فرزندان صالح و عامل به فرائض دینی را دغدغه والدین عنوان کرد و با اشاره به ادعیه ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه در خصوص دعای امام سجاد (ع) برای پدر و مادرشان و فرزندانشان گفت: فرزندان هم در برابر والدین مسئولیت‌ها و وظایفی دارند که باید به آن توجه کنند.

وی در پایان از زائران اربعین حسینی خواست که در کنار زیارت و کسب فیض معنوی از این سفر ارزشمند و دعا برای عاقبت بخیری و تربیت فرزندان صالح، بیش از گذشته به اقامه نماز اهتمام ورزند و در خصوص رعایت حقوق دیگران و کمک به روشنگری و هدایت بندگان خدا در جامعه با امام حسین (ع) عهد ببندند.

در پایان مراسم صبحگاهی بعثه مقام معظم رهبری در حرم سیدالشهداء (ع)، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تعدادی از زائران و دلباختگان حسینی به گفت‌وگو پرداخت و از مسایل زائران ایرانی در سفر اربعین مطلع شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها