مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان:

انقلاب اسلامی زنان را وارد میدان‌های سیاسی و اجتماعی کرد

سرهنگ پاسدار «حبیبی» با بیان اینکه برای استمرار فرهنگ ایثار و شهادت راهی جز تبیین معارف دفاع مقدس نداریم، گفت: انقلاب اسلامی زنان را از خانه‌نشینی به میدان سیاسی و اجتماعی آورد و امروز شاهد اثرگذاری زنان در کشور هستیم.
کد خبر: ۶۸۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸ - 22August 2024

انقلاب اسلامی زنان را وارد میدان‌های سیاسی و اجتماعی کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس استان گیلان که با حضور سردار عبدالله ملکی مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان با برنامه‌های بنیاد حفظ آثار، اظهار داشت: به دنبال معرفی نقش زنان در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب و سال‌های بعد از آن افزود: بانوان عفیف و با غیرت ایرانی در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کردند و با پیوند علمای دین و الگو قرار دادن حرکت‌های ملی و مذهبی زنان در جنبش تنباکو و نهضت مشروطه و مقابله با کشف حجاب و...، نهضت امام خمینی (ره) را پیش بردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه امام راحل همواره به نقش و جایگاه زنان در مسیر آرمان‌های انقلاب ایمان و اعتماد داشت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی زنان را از خانه‌نشینی به میدان سیاسی و اجتماعی آورد و امروز شاهد اثرگذاری زنان در کشور هستیم.

حبیبی با اشاره به درخشش بانوان در عرصه‌های علمی و دانشگاهی، نیمی از اساتید و معلمان کشور را از زنان دانست و بیان کرد: در بخش‌های اجرایی و مدیریتی و تقنینی نیز شاهد نقش‌آفرینی زنان هستیم.

وی پیشتازی بانوان در عرصه‌های ملی و مذهبی را موجب طمع دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با شعار آزادی زنان، به حجاب حمله می‌کنند، اما زنان عفیف و محجبه ایران دارای اثرگذاری ملی و بین‌المللی هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به رشد ۱۲ برابری زنان در عرصه‌های پزشکی، عنوان کرد: با تدبیر ستادکل نیرو‌های مسلح، مراسم تکریم و تجلیل سالانه یک میلیون پیشکسوت عرصه دفاع و مقاومت در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که سهم گیلان ۳۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه دشمنان در قالب جنگ ترکیبی به جایگاه زنان خدشه وارد کرده‌اند، محور تکریم و تجلیل در سال جاری را بانوان دانست و گفت: گیلان هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده و ۳۳۰ رزمنده و سه آزاده زن داریم.

حبیبی کمک‌های ۱۵۱۳ کامیونی گیلان به جبهه‌ها را در کشور زبانزد دانست و با اشاره به نقش بانوان در پشتیبانی از این کمک‌ها، عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده گیلانی به جبهه‌ها اعزام شدند و لذا باید از مادران و همسران و دختران رزمندگان تجلیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای استمرار فرهنگ ایثار و شهادت راهی جز تبیین معارف دفاع مقدس نداریم، تصریح کرد: باید صحنه‌های زیبای دفاع مقدس با هنر آمیخته شود، زیرا فیلم و کتاب و موسیقی و شعر و... بسیار اثرگذر است و آثار هنری با موضوعات دفاع مقدس جزو پرمخاطب‌ترین آثار هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان از افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و بیان کرد: سالن آمفی تئاتر این مرکز نیز به ظرفیت ۳۷۰ صندلی به زودی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار