مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مقاومت مردم غزه الهام‌گرفته از مقاومت ملت ایران است

سردار «ملکی» مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای کشور‌های مظلوم الگو است گفت: امروز شاهد مقاومت مردم غزه در برابر بمباران‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی هستیم که الهام گرفته از مقاومت مردان و زنان ایرانی است.
کد خبر: ۶۸۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲ - 22August 2024

مقاومت مردم غزه الهام‌گرفته از مقاومت ملت ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «عبدالله ملکی» مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: زنان در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان از جبهه‌ها پشتیبانی کردند و این ایثارگری‌ها باید امروز گفته شود.

وی عاشورای حسینی را یک حرکت بزرگ الهی دانست و افزود: حضرت زینب (س) راوی بزرگ عاشورا بود و در دوران دفاع مقدس شاهد احیای «ما رایت الا جمیلا» بودیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما عاشورای نقلی را به عاشورای عینی تبدیل کردند، گفت: متاسفانه در روایتگری دوران دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان کار نکردیم، در حالی که بسیاری از کشور‌های غربی متجاوز، تندیس فرماندهان و رزمندگان خود را در جای جای شهرهایشان نصب کرده‌اند تا جوانان دفاع از منافع کشور را بیاموزند.

ملکی یادواره‌های شهدا را یکی از ظرفیت‌های فرهنگی برای انتقال معارف دفاع مقدس به نسل جوان دانست و تاکید کرد: نباید فقط به یادواره شهدا بسنده کنیم بلکه حماسه‌های دوران دفاع مقدس باید در قالب فیلم و کتاب و شعر به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه تولیدات سینمایی و تلویزیونی توانسته فرهنگ خود را معرفی کند، خاطرنشان کرد: زنان ایرانی نقش ویژه‌ای در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و انقلاب دارند و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بدرقه رزمندگان توسط مادران و همسران و فرزندانشان بودیم که نشان‌دهنده نقش حمایت‌گرانه زنان است.

ملکی شعار هفته دفاع مقدس سال جاری را «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» دانست و با تاکید بر لزوم جهاد تبیین با محور انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان، یادآور شد: کنگره شهدای گیلان با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین کنگره شهدا در کشور بود و باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۷ هزار زن رزمنده شهید داریم، عنوان کرد: مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس برای کشور‌های مظلوم الگوست؛ امروز شاهد مقاومت مردم غزه در برابر بمباران‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی هستیم که الهام گرفته از مقاومت مردان و زنان ایرانی است.

مشاور عالی رئیس بنیاد حفظ آثار خواستار تکمیل موزه دفاع مقدس گیلان شد و خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس خانه شهدا و خانواده‌های معظم آنان است و باید از این ظرفیت فرهنگی برای معرفی نقش رزمندگان زن و مرد و شهدای اقشار استفاده کنیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار