مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خبر داد؛

افتتاح کانون پرورش فکری خمام در هفته دولت امسال

«میرعظیمی» از تجهیز و افتتاح کانون خمام و تالش در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: مرکز فرهنگی چابکسر نیز سال‌ها راکد بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۶۸۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۹ - 22August 2024

افتتاح کانون پرورش فکری خمام در هفته دولت امسالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «سید جلیل میرعظیمی» مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در آیین تجلیل از اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان به‌عنوان آینده‌سازان کشور اظهار کرد: کانون پرورش فکری خانه امن جامعه محسوب می‌شود و مربیان ما در این مراکز، مادرانه به استقبال کودکان و نوجوانان می‌روند و نقش به‌سزایی در جذب افراد دارند.

وی از تجهیز و افتتاح کانون خمام و تالش در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: حدود ۷ هزار کودک و نوجوان در شهرستان خمام داریم که نیاز به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دارند از این‌رو افتتاح کانون در این شهرستان دارای اهمیت است.

میرعظیمی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی چابکسر نیز سال‌ها راکد بود، اما با پیگیری‌های انجام‌شده اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد عنوان کرد: این مرکز فرهنگی با اختصاص اعتبار مناسب قابل افتتاح خواهد بود.

وی اعزام کاروان زیارتی به پیاده‌روی اربعین و تولید دست‌سازه برای کودکان اربعین توسط نوجوانان گیلانی را از دیگر اقدامات کانون پروش فکری برشمرد و اظهار کرد: طرح سفیران فرهنگی اربعین نیز دومین سال متوالی با استقبال کودکان و نوجوانان استان اجرا شد.

مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از تاسیس باشگاه خبرنگاران کانون در استان خبر داد و افزود: با توجه به عدم انعکاس بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه کودکان و نوجوانان و ضعف‌های این بخش، افتتاح باشگاه خبرنگاران کانون در اولویت قرار گرفت و در این راستا دوره‌های آموزشی خبرنگاری برای کودکان و نوجوانان استان برگزار شد و این نسل نه‌تن‌ها به یک عنوان یک خبرنگار بلکه به‌عنوان مطالبه‌گر، فعال فرهنگی و کنش‌گر اجتماعی به جامعه ورود می‌کنند.

میرعظیمی با اشاره به انتخاب کانونِ استان به عنوان مسئول کمیته کودکان و نوجوانان کنگره هشت هزار شهید استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازنویسی ۱۵ جلد کتاب از زندگینامه شهدای استان گیلان در حال انجام است.

وی برگزاری یادواره شهدای کودک و نوجوان و آشنایی این نسل با فرهنگ ایثار و شهادت، تشکیل شورای نوجوان و خانواده و انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان محیط‌زیست، جبهه فرهنگی استان و حوزه علمیه را از جزو اقدامات کانون برشمرد و بیان کرد: با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با پیامد‌های زیست محیطی در حوزه تالاب و پسماند، خانه محیط زیست در بسیاری از مراکز ما فعال شد.

مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به اجرای طرح "هر کلاس یک کتابخانه" در مدارس حاشیه شهر استان از سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این طرح سال گذشته در ۱۱ مدرسه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با اهدای کتاب صورت گرفت و در صورتِ همکاری آموزش و پرورش در سایر مدارس هم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار