کتاب «به شرط آفتاب» در مشهد رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس به خط بریل با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 22August 2024

کتاب «به شرط آفتاب» در مشهد رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، مراسم رونمایی از کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس به خط بریل به همت کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد و با حضور «حسین نوربخش» سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از جامعه نابینایان و کم‌بینایان برگزار شد.

در ابتدا حسین نوربخش در سخنانی با اشاره به چشم‌انداز اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و مجموعه کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف عالی مجموعه کتابخانه‌های عمومی نیازمند نگاه و توجه ویژه و خاص به تمامی مسائل و حوزه‌های جامعه از جمله اقشار مردم با نیاز‌های خاص هستیم. در همین راستا، از ابتدای سال جاری به جذب سه نیرو جهت بخش نابینایان سه کتابخانه عمومی در سطح استان اقدام کرده‌ایم.  

وی ضمن قدردانی از کتابداران نابینا و کم‌بینا شاغل در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، افزود: بار‌ها شاهد این مهم بوده‌ایم که کتابداران بخش نابینایان علاوه بر ارائه خدمات معمول کتابخانه‌ای، به ارائه مشاوره‌های فرهنگی و آموزشی به این قشر نیز پرداخته‌اند. اینکه امروز بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی تبدیل به یک مرکز فرهنگی برای دورهمی این قشر از جامعه شده است، از جمله اهداف و اولویت‌های این اداره‌کل بوده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به کتاب «به شرط آفتاب» اثر لیلا شمس، گفت: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) ظرفیت و امکان چاپ این کتاب به خط بریل را داشت. از این فرصت استفاد کرده و به یمن حضور در خطه امام رضا (ع)، کتاب «به شرط آفتاب» با محوریت زندگی و شخصیت ایشان به عنوان گام اول برداشته و به تعدادی دیگر از استان‌های کشور نیز ارسال شد. در واقع این گام، یک اثر ماندگار از استان خراسان رضوی برای تمامی کشور است.  

نوربخش با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، خاطرنشان کرد: این کتاب از منابع این دوره از جشنواره است. اعتقاد ما این است که می‌توان از این موقعیت برای ترویج فرهنگ رضوی و تشویق عموم مردم به شرکت در این دوره از جشنواره به نحو احسن استفاده کرد.

در ادامه توضیحاتی در خصوص بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این بخش و نحوه ارائه خدمات توسط «منیره نوری» کتابدار بخش نابینایان ارائه شد.  

همچنین بخش‌هایی از کتاب توسط «ابوالفضل مهرزادنیا» کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی دکتر شریعتی مشهد و «صوفیا جلالی» عضو نابینا کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد نیز خوانش شد.

گفتنی است، کتاب «به شرط آفتاب» اثر «لیلا شمس» چهاردهمین جلد از سری مجموعه «چهارده خورشید، یک آفتاب» است که توسط انتشارات «شهید کاظم‌زاده» قم در ۵۲ صفحه در ۱۴۰۰ سال به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار