نماینده ولی فقیه در استان همدان:

بوعلی سینا علاوه بر داشتن مهارت، اخلاق محور نیز بود

آیت‌لله «شعبانی» با بیان اینکه در طول تاریخ پزشکان بسیاری حضور داشتند، اما علت ماندگاری بوعلی سینا این بود که علاوه بر مهارت، اخلاق محور نیز بود، گفت: بوعلی سینا صرفا پزشک نبود، بلکه نگاه‌های عارفانه نیز به انسان داشت.
کد خبر: ۶۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 22August 2024

بوعلی سینا علاوه بر داشتن مهارت، اخلاق محور نیز بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (پنج‌شنبه) در مراسم روز پزشک و روز همدان، اظهار داشت: استان همدان با وجود بوعلی سینا و باباطاهر، مظهر عقلانیت و مظهر عشق و عرفان است، باید از تلاش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برای ثبت ملی روز همدان تقدیر شود.

وی با بیان اینکه انتظار جامعه از یک عالم، داشتن عدالت و از جامعه پزشکی داشتن رویکرد علمی است، افزود: از شریف‌ترین علم‌ها، علم پزشکی است که موضوعش انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بصیرت و وثاقت، شاخص‌های مورد تایید اسلام برای پزشکان است، اضافه کرد: در طول تاریخ پزشکان بسیاری حضور داشتند، اما علت ماندگاری بوعلی سینا این بود که علاوه بر  داشتن مهارت، اخلاق محور نیز بود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه علم مبتنی بر تجربه و علم بشر است، اما هنوز هم کتاب قانون بوعلی در دنیا حرف برای گفتن دارد. درخواست از جامعه پزشکی این است که این دو ویژگی را در کنار هم داشته باشند تا در مسیر بوعلی سینا حرکت کنند. بوعلی سینا صرفا پزشک نبود، بلکه نگاه‌های عارفانه نیز به انسان داشت.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه طبیب کسی است که هم به جسم انسان و هم به اندیشه، فکر و صفات برجسته بشری توجه می‌کند، عنوان کرد: راه آنکه عمر و زندگی انسان برکت پیدا کند، این است که رفتارهایش اخلاق محور باشد.

وی اضافه کرد: نمونه‌های زیادی از پزشکان را در کشور داریم که خود را وقف سلامت جامعه کردند و امروز روز سخن گفتن از این فداکاری هاست. در این روز باید از خدمات و مجاهدت‌های جامعه پرستاری نیز تقدیر کنیم.

امام جمعه با اشاره به اینکه طب سینوی مبتنی بر پیشگیری است نه درمان، گفت: این حق همدان است که در دنیا به عنوان مرکز علم طب سینوی شناخته شود.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، متذکر شد: در استان همدان با وجود ۱۷۰ موکب خدمت رسان، شاهد حال و هوای اربعینی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار