رئیس پلیس فتا استان کرمان:

زائران اربعین مراقب لینک‌های آلوده باشند

سرهنگ «قهاری» با اشاره به ترفند‌های مختلف کلاهبرداران سایبری گفت: زائران در آستانه اربعین حسینی مراقب لینک‌های آلوده باشند.
کد خبر: ۶۸۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳ - 22August 2024

زائران اربعین مراقب لینک‌های آلوده باشند

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «عمار قهاری» رئیس پلیس فتا استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی افراد سودجو با ارسال پیام‌های اغوا کننده، زائران را به لینک‌های آلوده هدایت کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

وی به جهت جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها و حفظ امنیت اطلاعات شخصی کاربران گفت: از نرم افزار‌های امنیتی معتبر برای حفاظت از دستگاه‌های خود استفاده کرده و همواره نرم افزار‌ها و سیستم عامل‌های گوشی خود را به روزرسانی کنند.

سرهنگ قهاری افزود: زائران عزیز ضمن فعال‌سازی پین (PIN) سیم‌کارت و رمز گوشی، در طول سفر از تحویل گوشی همراه به افراد غیرخودداری کنند و از اتصال به اینترنت‌های ناشناس و باز کردن فایل‌ها و پیام‌های ناشناس خودداری کنند.

این مسئول انتظامی در پایان سخنانش تأکید کرد: حتی الامکان بلوتوث و هرگونه نرم افزار تبادل داده را خاموش و غیرفعال کرده و از دریافت فایل از این طریق خودداری نمائید چرا که احتمال آلوده بودن این فایل‌ها به نرم افزار‌های مخرب و جاسوسی وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها