نخستین جانباز انقلاب در گناباد آسمانی شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد باصری» نخستین جانباز ۷۰ درصد انقلاب اسلامی در شهرستان گناباد بعد از سال‌ها تحمل عوارض جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۸۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶ - 23August 2024

نخستین جانباز انقلاب در گناباد آسمانی شدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «علیرضا نامداری» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد اطهار داشت: شهید حجت‌االاسلام‌والمسلین «محمد باصری» پنجم آبان ۱۳۵۷ در جریان راهپیمایی مردم گناباد بر علیه سیاست‌های رژیم ستم شاهی مجروح شد.

وی ادامه داد: این مبارز انقلابی پنجشنبه یکم شهریور بعد از حدود ۴۶ سال تحمل درد و رنج جانبازی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد گفت: آیین تشییع پیکر شهید حجت‌الاسلام باصری شنبه، سوم شهریور در گناباد برگزار می‌شود.

چهارم آبان ۱۳۵۷ برای کشته‌شدگان زلزله ۲۵ شهریور ۱۳۵۷ طبس آیین بزرگداشتی در مسجد جامع گناباد برگزار شد و در پایان این مجلس، از مسجد جامع تا مهدیه گناباد راهپیمایی ضد رژیم ستمشاهی شکل گرفت. در مهدیه بعد از ادای نماز مغرب و عشا به مردم سفارش شد که فردای آن روز (پنجم آبان) ساعت ۹ صبح در آیین چهلمین روز کشته‌شدگان این زلزله در محل حسینیه گناباد شرکت کنند.

صبح جمعه پنجم آبان ۱۳۵۷ نیروهای ژاندارمری و ساواک و تعدادی لباس شخصی اطراف حسینیه گناباد را محاصره کرده بودند و در زمانی که مردم این شهرستان مشغول راهپیمایی به سمت حسینیه بودند، شهید باصری بر اثر اصابت چند گلوله مجروح می‌شود.

بدنبال آن چهار نفر دیگر از مردم گناباد نیز بعد از شهید باصری مورد هدف قرار گرفته و مجروح می‌شودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها