وزیر کشور:

تردد کاروان‌های حج و زیارت از «مرز خسروی» برای همه روزهای سال امکان‌پذیر شد

«مومنی» گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، کاروان‌های حج و زیارت می‌توانند در طول سال به طور دائمی از مرز خسروی برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند.
کد خبر: ۶۸۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ - 23August 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» وزیر کشور امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوب ستاد قرارگاه اربعین استان کرمانشاه، استاندار، فرماندهی انتظامی، سپاه پاسداران و همه بخش‌ها و همچنین نمایندگان محترم، تسهیلات خوبی فراهم شد و در  دو سه سال گذشته که مرز خسروی بازگشایی شد، کمک بسیار خوبی بود و تردد در مرز خسروی از سال گذشته شبانه‌روزی شد. حدود ۱۵ درصد مجموعه ترددهای کل کشور از مرز خسروی صورت گرفت که کمک کرد تا مقداری از فشار و بار از سایر گذرگاه‌های کشور کاسته شود.

کاروان های زیارتی در طول سال هم می‌توانند از مرز خسروی استفاده کنند

مومنی ادامه داد: البته تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی در این مرز فراهم شد و مشکل خاصی در عبور و مرور و در نظم و انضباط نداشتیم و زائران عزیز همکاری بسیار خوبی داشتند. طبق گزارش‌ها حدود ۴۵۰ هزار زائر از این مرز عبور کرده و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند. پیش‌بینی می‌شود که مجموع تردد از مرز در واقع خسروی به حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، کاروان‌های حج و زیارت می‌توانند در طول سال به طور دائمی از این مرز برای زیارت عتبات عالیات استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های این مرز نزدیکی به مرکز کشور است و تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است. به نحوی که در این مسیر، سایبان‌ها احداث شده و ترددات مسیر رفت و برگشت جداست.

وزیر کشور تاکید کرد: پارکینگ‌های بسیار خوبی پیش‌بینی شده تا زائرین عزیز که با خودروهای شخصی‌ به این مرز سفر می‌کنند، نگرانی از جهت پارکینگ نداشته باشند. هم در زمینه نظم و انضباط و هم درخصوص ایمنی و امنیت، پارکینگ‌ها، تسریع در عبور و مرور، و انضباط‌بخشی به عبور و مرور اقدامات خوبی انجام گرفته است.
 
مومنی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مرز خسروی طی دو یا سه سال اخیر بازگشایی شده است، ولی الحمدلله واقعاً وضعیتش رضایت‌بخش است و صمیمانه از همه دست‌اندرکاران و مسئولان محترم و به‌ویژه مردم عزیز استان کرمانشاه تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/381
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار