وزیر کشور خبر داد؛

بازگشت ۲ میلیون نفر از زائرین اربعین به کشور

«مومنی» از بازگشت ۲ میلیون نفر از زائرین اربعین به کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ - 23August 2024

بازگشت ۲ میلیون نفر از زائرین اربعین به کشوربه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «اسکندر مومنی» وزیر کشور امروز در حاشیه بازدید از مرز خسروی و منذریه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی خوب ستاد اربعین استان کرمانشاه و مرز خسروی و زیرساخت های خوبی که در این مرز ایجاد شده است، اظهار داشت: در مجموع ۱۵ درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند که از ترددهای انجام شده ۴۵۰ هزار نفر زائر از این پایانه مرزی خارج و ۲۰۰ هزار نفر وارد شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود به ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که مرز رسمی خسروی برای کاروان های زیارتی حج و زیارت در طول سال دائمی شده و مورد استفاده قرار گیرد تا زائران در طول سال از این مرز استفاده کنند.

وزیر کشور افزود:  اکنون با تسهیلاتی که فراهم شده مشکل خاصی در عبور و مرور نداریم و زائران نیز همکاری خوبی داشته اند. 

مومنی ادامه داد: در مرز خسروی با توجه به اینکه تردد زائران با خودروهای شخصی به سمت پایانه ها بیشتر بوده از این رو پارکینگ هایی پیش بینی شده است و نگرانی نداریم.

وی در خصوص انتخاب مرز خسروی به عنوان اولین سفر وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه این مرز سه سال است بازگشایی شده ازاین رو نیاز است که در اولویت قرار گیرد.

اسکندری از خروج سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران از مرزهای ۶ گانه خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون نفر به کشور برگشته‌اند و زائران سفر خود را به اربعین موکول نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها