پیامد حمله تل‌آویو به کرانه باختری

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با توجه به وضعیت و شرایط موجود جنگ غزه از افزایش قابل توجه و خطرناک احتمال حمله بزرگ رژیم صهیونیستی به کرانه باختری خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 24August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سران و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنان و اظهارنظر‌های جدید هشدار می‌دهند که بر اساس ارزیابی‌ها و گمانه‌زنی‌های صورت گرفته و با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین شناخت کلی نسبت به رفتارها، سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی، احتمال انجام یک حمله بزرگ و گسترده توسط ارتش اشغالگر «اسرائیل» به کرانه باختری به شدت افزایش پیدا کرده است.

قمار تل‌آویو برای حمله به کرانه باختری

البته از آنجایی احتمال انجام یک حمله بزرگ توسط رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در روز‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است که ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی در حدود ۱۱ ماه است درگیر جنگ غزه بوده و بدون اینکه به اهداف و برنامه‌های ازپیش تعیین شده خود دست پیدا کند در باتلاق غزه گیر افتاده است.

بر همین اساس هم با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ غزه هیچ دستاوردی به دست نیاورده و علی‌رغم لشکرکشی به این باریکه، تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است با فشار گسترده و خردکننده افکار عمومی در داخل و خارج روبرو شده که به منظور رهایی از این فشار غیرقابل تحمل به دنبال راهی است تا با منحرف کردن افکار عمومی مردم از بار سنگین شکست‌ها و ناکامی‌های خود در نزد صهیونیست‌های ساکن سرزمین فلسطین اشغالی بکاهد.

از طرف دیگر رژیم صهیونیستی همواره در درگیری‌ها و نبرد‌هایی که تا امروز با ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین داشته از تخریب و انهدام اماکن و زیرساخت‌های شهری به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن ملت فلسطین و راهی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان استفاده کرده است. حالا نیز این رژیم اشغالگر بعد از گذشت ۱۱ ماه از آغاز جنگ غزه و نابودی کامل این باریکه و از بین بردن بخش اعظمی از اماکن و زیرساخت‌های شهری غزه، به دنبال تحمیل جنگی دیگر به کرانه باختری و از بین بردن این منطقه است.

البته جبهه‌های دیگری که امکان دارد هدف حملات جدید تل‌آویو قرار بگیرد، جنوب لبنان است. زیرا بر اساس وضعیت و شرایط حال حاضر در منطقه و اوج گرفتن تنش‌ها و درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هرلحظه این احتمال وجود دارد که درگیری‌هایی که ۱۱ ماه است همزمان با آغاز جنگ غزه بین دو طرف آغاز شده وروبه گسترش نیز است به یکباره به جنگی تمام‌عیار و فراگیر تبدیل شود.

اما نکته امیدبخش و قابل توجه در این میان آمادگی بسیار بالا و خوب مقاومت فلسطین و به وِیژه تشکیلات خودگردان فلسطین برای هرگونه روبرویی با حمله و تجاوز نظامی ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی است. بر همین اساس هم در اخبار و گزارش‌های مختلف می‌بینیم که با ۳ الی ۴ برابر شدن میزان حملات و یورش‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری به همین میزان نیز بر مقاومت و نبرد مبارزان فلسطینی علیه دشمن صهیونیستی افزوده شده است.

ولی موضوع مهمی که نباید آن را از یاد برد این است که رژیم صهیونیستی بر خلاف نوع و نحوه برخورد با نوار غزه و جنگ غزه، خیلی بی سر و صدا و چراغ خاموش در تلاش است تا کنترل خود بر کرانه باختری را گسترش داده و تسلط خود را در این منقطه مستحکم کند تا به صورت کاملا حساب شده و غیررسمی این منطقه را به خود الحاق کند.

این در حالی است که مردم فلسطین سال هاست که می‌دانند سران و مقامات رژیم صهیونیستی با اقدامات مختلف پیدا و پنهان خود ازجمله تداوم و گسترش شهرک‌سازی در نقاط مهم و استراتژیک به دنبال الحاق غیررسمی کرانه باختری هستند. ولی مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی با اقدامات مختلف و متنوع خود مانع از تحقق این اقدام شوم رژیم صهیونیستی خواهند شد.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس تا امروز همواره سیاست اشغالگری خود و تصاحب سرزمین‌های فلسطینی را تا امروز ادامه داده و حتی برای یک لحظه هم از اجرای نیات و اهداف شوم خود برای اشغال سرزمین فلسطین غافل نشده است. این در حالی است که ملت فلسطین هم با آگاهی از این موضوع به خوبی در برابر تجاوزات و توسعه‌طلبی‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع مقاومت و ایستادگی کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار