دادستان کل کشور:

امام خمینی(ره) رای ملت را تشریفاتی نمی‌دانست

دادستان کل کشور گفت: امام به مردم و رای آنها باور داشت و میزان را رای ملت دانسته و آرای آنها را دکور و تشریفات تلقی نمی‌کرد.
کد خبر: ۶۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ - 01February 2016

امام خمینی(ره) رای ملت را تشریفاتی نمی‌دانست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت یومالله دوازدهم بهمنماه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حیات انسانی و طیبه در کشور، در پرتو آموختههای امام خمینی(ره) تقویت شده است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) آموزههایش را بر اساس متن اسلام ناب محمدی و حاکمیت مبتنی بر اجتهاد بدست آورده بود و با ارائه فلسفه سیاسی مبتنی بر مردمسالاری دینی در برابر فلسفه سیاسی لیبرال دموکراسی غرب قرار گرفت.

وی ادامه داد: دو رکن اصلی مردمسالاری دینی در نظام اسلامی باور داشتن به رای مردم و تکیه کردن بر ارزشهای دینیاش و این تفکری است که در مقابل لیبرالدموکراسی و سکولاریسم قرار دارد که میکوشد آنچه در عالم توسعه پیدا میکند جدایی از خداوند و دینداری باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به آغاز دهه فجر، این ایام را یادبود حیات مجدد و دوباره ملت بزرگ ایران به برکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: بیداری ایجاد شده در جهان اسلام از فلسفه سیاسی امام و شاخصهای مکتب سیاسی ایشان نشأت میگیرد که اولین شاخصه آن نیز دلدادگی به خدا، اخلاص و در جایگاه عبودیت قرار داشتن است.

رئیسی افزود: امروز احساس میکنیم که آنچه که دیروز از گلوی امام خمینی (ره) میشینیدیم، از گلوی رهبری میشنویم و آنچه را که خمینی کبیر فریاد میزد را امروز خامنهای بزرگ فریاد میزند.

وی با بیان اینکه دومین شاخصه مکتب سیاسی امام (ره) پیوند معنویت و سیاست است، اظهار کرد: امروز در جهان و به ویژه در مغربزمین تقابلی میان معنویت و سیاست ایجاد کردهاند و از طریق افزایش کلاهکهای هستهای، به راه انداختن جنگهای جهانی اول و دوم، تجاوز به حقوق ملتها و آواره ساختن 70 ساله فلسطینیان از خانه و کاشانه خود این راهبرد را دنبال کردهاند.

دادستان کل کشور با اشاره به مقابله 400 ساله غربیها با معنویت و خداوند، این راهکار را در حال حاضر شکست خورده عنوان کرد و گفت: هماکنون شوق توجه به خداوند مخصوصاً در میان جوانان غربی رو به رشد است و در مقابله با آن نیز غربیها میکوشند تا با حرکت دادن این جوانان به سمت داعش ذهنیتی نادرست را از بیداری به آنان القاء کنند که چنین راهبردی بسیار خطرآفرین و شرارتبار است.

رئیسی اعتقاد و باور به کرامت انسان را سومین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) بر اساس آموختههای قرآن و سیره امام دین، مردم را باور داشت و رای آنها را دکور و تشریفات نمیدانست. امام خمینی(ره) میزان را رای ملت میدانست و رایگیری و انتخابات نیز از افتخارات جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: نظام مبتنی بر دین ما با گذشت 36 سال از عمرش، هر ساله یک انتخابات برگزار کرده است و همه ارکان این نظام نیز مبتنی بر انتخابات هستند.

دادستان کل کشور افزود: امروز غربیها که دم از حقوق بشر و دموکراسی میزنند حکومتهایی را مورد توجه و لطف خود قرار میدهند که در آنها حتی یک انتخابات برگزار نشده است. آل سعودی که تا بحال یک انتخابات را برگزار نکرده است از دوستان استکبار جهانی است و جنایتهای این رژیم نیز مورد توجه غربیها قرار نمیگیرد و در مقابل استکبار جهانی به مقابله و دشمنی با نظام ما میپردازد که مبتنی بر دیانت و برگزاری انتخابات است.

رییسی چهارمین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) را جهانی بودن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در دهه اول انقلاب دشمن تلاش داشت تا نهادهای این انقلاب تاسیس نشود و نظام اسلامی شکل نگیرد. اما این اتفاق افتاد و در نتیجه راهبرد آنها در دهه دوم انقلاب صرف تلاش برای جلوگیری از تثبیت نظام جمهوری اسلامی شد که باز هم برخلاف میل دشمن، جمهوری اسلامی ایران تثبیت گردید.

وی ادامه داد: دشمن در دهه سوم انقلاب تلاش کرد تا پیامهای آزادی، استقلال، خودباوری، پیشرفت و عدالتخواهی انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان سرایت نکند، اما ملتهای مسلمان و غیرمسلمان این پیامها را شنیدند و شاهد وقوع بیداری اسلامی در منطقه شدیم.

رئیسی افزود: امروز امتداد راهبردی جمهوری اسلامی تا قلب آفریقا ادامه دارد و هر کس که بر اساس ارزشهای الهی و مبتنی بر استقلال و آزادی حرکت کند در امتداد راهبردی نظام اسلامی ما قرار دارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: امتداد دشمنان ما در منطقه آل سعود هستند و این رژیم دستساخته انگلیسیها و استکبار جهانی است و همچون آنها عمل میکند.

وی پاسداری از ارزشهای الهی و اسلامی را پنجمین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ولایت فقیه در جایگاه مهندسی نظام قرار دارد و سمت و سوی نظام را مشخص میکند و حرکت کلی نظام را در جهت آرمانها و اهداف مقدسش به پیش میبرد.

رییسی افزود: تاکنون علیرغم همه انحرافات و القائاتی که انجام شده است انقلاب اسلامی همان شعار و آرمانی را که در 12 بهمنماه 57 از زبان مردم جاری شده بود را پیگیری میکند که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی ششمین و آخرین شاخص مکتب سیاسی امام خمینی(ره) را عدالت اجتماعی و پر کردن شکافهای طبقاتی در جامعه دانست و گفت: فراگیرترین مفهوم پس از توحید در دین اسلام عدالت است و امام (ره) نیز پرچمدار عدالت اجتماعی در جامعه بود و امروز نیز اگر بخواهیم ارزیابی کنیم میبینیم که در این دوران 36 ساله گامهای بلندی در جهت توسعه، آبادی و پیشرفت کشور برداشته شده است.

دادستان کل کشور در ادامه خط امام را خط دلگرمی به خدا و ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان توصیف کرد و گفت: امروز همچنان مبارزه با فقر، فساد و تبعید سرلوحه برنامه نظام جمهوری اسلامی است و نباید در مقابل برخی لبخندها نیز ذوقزده شد و باید در برخورد با دشمن با صلابت عمل کرد.

رئیسی با بیان اینکه امام(ره) در شکسته شدن حصار تحجر و التقات اصرار داشت، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی میکوشید که فهم و عمل به دین بر اساس اسلام ناب محمدی باشد و امروز هم اصرار رهبری بر آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه برونرفت از مشکلات است به دست توانای جوانان عملی شود.

وی در پایان اظهار کرد: ما امروز با امام پیمان میبندیم که تا آخرین لحظه بر سیره و سلوک ایشان پایبند باشیم و با ولایت فقیه میثاقی ناگسستنی فراهم کنیم و از هرگونه تفرقهافکنی نیز دوری کنیم و کشور را بر اساس شیوه امام خمینی(ره) پیش ببریم.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار