با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین و مواکب ایرانی فعال در کاظمین برگزار شد

جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین و مواکب ایرانی فعال در کاظمین با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین نواب و نمایندگان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، سفارت کشورمان در عراق و مواکب خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷ - 24August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین و مواکب ایرانی فعال در کاظمین که شب گذشته (جمعه، ۲ شهریور) در دفتر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در جوار حرم امامین جوادین (ع) برگزار شد و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت نیز در آن حضور داشت، نمایندگان ستاد بازسازی عتبات، سفارت کشورمان در عراق، جمعیت هلال احمر  و مواکب خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان به تشریح برنامه‌های قرارگاه اربعین در حوزه‌های مختلف پرداختند و خواستار تقویت امکانات در کاظمین با هدف بهره‌مندی بیشتر زائران در این سفر معنوی زیارتی شدند.

جلسه هماهنگی قرارگاه اربعین و مواکب ایرانی فعال در کاظمین برگزار شد

در این جلسه که چند تَن از معاونین بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج نیز حضور داشتند، اعلام شد که ۷۲ موکب ایرانی همراه با موکب‌های عراقی با تمام توان در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند و برای رفع برخی کمبودها مانند ایجاد امکانات بهداشتی، پارکینگ، راه‌اندازی آشپزخانه برای طبخ غذا به تخصیص زمین در منطقه کاظمین نیاز است. همچنین با توجه به حضور زائران در شهرهای زیارتی از اوایل ماه صفر، ضرورت دارد که هماهنگی و تعامل لازم برای شروع زودهنگام خدمات‌رسانی مواکب ایرانی در این شهرها انجام شود.

در ادامه اين جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی با تبیین مفهوم ادب، بر لزوم تکریم دلباختگان امام معصوم (ع) تاکید کرد و از حاضران خواست که به نکات اخلاقی در زندگی معصوم (ع) توجه داشته باشند و از منش و رفتار ائمه (ع) بیش از گذشته بهره معنوی ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با توجه به مطالب عنوان‌شده از سوی نمایندگان موکب‌داران ایرانی که در موسم اربعین به زوار امامین جوادین (ع) خدمات ارائه می دهند، بر لزوم تدوین دستورالعمل فعالیت موکب و انجام وظایف محوله به کارگروه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است در خصوص ارائه خدمات در دهه اول صفر به زائران اربعین هماهنگی و تدبیر لازم در داخل کشور صورت گیرد و مواکب ایرانی زودتر فعال شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره درخواست مطرح‌شده به‌منظور امکان اقامت کاروان‌های زیارتی در کاظمین به‌مدت یک شب و یا بیشتر نیز توضیحاتی داد و گفت: با توجه به درخوست‌های زائران، سازمان حج و زیارت بسته‌های متنوعی را برای سفر به عتبات عالیات تعریف کرده که اقامت در کاظمین هم در این بسته‌ها لحاظ شده است و زائر به سلیقه خود می‌تواند بسته مورد نظرش را انتخاب کند.

در ادامه این جلسه، بحث بیمه زائران اربعین و نحوه ارتباط و تعامل شرکت بیمه با جمعیت هلال احمر مطرح شد و پس از ارائه دیدگاه نماینده سفارت کشورمان در قرارگاه اربعین کاظمین؛ رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: امسال جمعیت هلال احمر و شرکت بیمه در خصوص ارائه خدمات به بیمه‌شدگان اربعین و حتی برخی افرادی که بیمه نداشتند و در کشور عراق جان باختند با یکدیگر به تفاهم رسیدند که موجب شده است برخی مشکلات سال قبل از بین برود.

وی همچنین در خصوص استفاده از موکب‌داران در بدنه کارگزاری کاروان‌های حج به دستورالعمل‌های صادره و توانایی‌های مورد نیاز اشاره کرد و گفت: کسانی که شرایط و آمادگی لازم را داشته باشند، می‌توانند برای وارد شدن به این چرخه با مدیران کاروان‌ها هماهنگ شوند و ما نیز از حضور این عزیزان استقبال می‌کنیم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست با بيان اينكه امروز، اربعین به‌عنوان بزرگترين تجمع بشری در دنیا مطرح است، بر لزوم برنامه‌ريزی دقيق و جانمايی صحيح تمامی دستگاه‌های مرتبط با اين امر مهم تأكيد کرد و گفت: بعثه مقام معظم رهبری از طریق کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین آنچه که بتواند برای ارائه خدمات به زائران انجام داده و خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین شب گذشته حرمین امامین جوادین (علیهماالسلام) را زیارت کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار