وزیر علوم:

توسعه کشور نیازمند پیشرفت متوازن همه علوم است

سیمایی صراف گفت: برای پیشرفت کشور باید مرجعیت علوم را قبول کنیم و بپذیریم که همه علوم با هم پیشرفت را به ارمغان می‌آورند.
کد خبر: ۶۸۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴ - 24August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «حسین سیمایی صراف» روز شنبه در حاشیه تحویل گرفتن وزارت علوم از محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم دولت سیزدهم اظهار داشت: دانشگاه‌های ما در مسأله مهارت‌آموزی و نیاز محوری مشکل جدی دارند و در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها هم باید نشاط و امید را احیا کنیم.

توسعه کشور نیازمند پیشرفت متوازن همه علوم است

وی مهم‌ترین برنامه خود را پیشرفت علم و فناوری در توسعه کشور عنوان کرد و گفت: برای پیشرفت کشور باید مرجعیت علوم را قبول کنیم و بپذیریم همه علوم با هم پیشرفت را به ارمغان می‌آورند. همچنین باید باور کنیم موانعی است که به مرجعیت علم تن نمی‌دهد، قوانین در کاغذ آمده است و در عمل از راه‌های میان‌بُر استفاده می‌کنیم.

وزیر علوم گفت: مرز‌های علوم تصنعی است؛ برای توسعه کشور نیازمند هستیم همه علوم با هم متوازن حرکت کنند. یکی از چالش‌ها این است که در خط مقدم با انسان سر و کار داریم و با ماشین سر و کار نداریم. امید، نشاط، حفظ حرمت انسان و به رسمیت شناختن انسان ضروری است تا همه با هم تلاش کنیم و به هدف برسیم.

در ادامه مراسم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر سابق علوم توصیه کرد تا اجرای احکام برنامه هفتم توسعه انجام شود که با این اقدام تحولی در آموزش عالی صورت پذیرد.

سیمایی‌صراف که از سوی مسعود پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده بود، چهارشنبه ۳۱ مراداماه با کسب ۲۲۱ رأی از بین ۲۸۸ آراء ماخوذه به عنوان شانزدهمین وزیر علوم، سکان‌داری آموزش عالی را پس از محمدعلی زلفی‌گل به دست گرفت.

وی متولد ۱۳۴۷ در مشهد است و علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی حقوق دانشگاه تهران است. وی از شهریور ۱۳۹۸ تا اسفند ۱۴۰۰ (دولت دوازدهم و ابتدای دولت سیزدهم)، پس از محسن حاجی‌میرزایی و پیش از علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت بوده است و سوابق اجرایی متعددی در وزارت علوم داشته است.

سیمایی صراف، صبح امروز شنبه در محل کار خود در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حاضر شد و به شکل رسمی مسئولیت این وزارتخانه را برعهده گرفت.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار