افتتاح ۴ پروژه راهداری در شهرستان آستارا

چهار پروژه راهداری از جمله پل سیبلی آستارا، در دومین روز از هفته دولت با حضور مسئولان استان در شهرستان آستارا به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱ - 24August 2024

افتتاح چهار پروژه راهداری در شهرستان آستارابه گزارش دفاع‌پرس از رشت، در دومین روز از هفته دولت، چهار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آستارا به صورت تجمیعی به میزان اعتبار ۹۵ میلیارد تومان با حضور مسئولین استان به بهره‌برداری رسید.

پل سیبلی آستارا نیز به طول ۲۱ متر با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان ظهر امروز همراه با دیگر پروژه‌های این شهرستان با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری رسید.

سیل شهریور ۱۴۰۲ باعث آسیب و تخریب پل سیبلی مسیر جاده آستارا به تالش شده بود و تردد در این مسیر از لاین همجوار به صورت دوطرفه انجام می‌شد که ترافیک سنگینی را در این مسیر به همراه داشت.

با بازدید وزیر کشور در دولت سیزدهم و استاندار گیلان از این پل و با تأمین اعتبار از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان گیلان عملیات بازسازی این پل آغاز و پس از گذشت ۱۰ ماه این پروژه به اتمام رسید.

یکی از معضلات پل سیبلی آستارا کمبود ارتفاع و دهنه پل بوده است که ظرفیت عبور سیلاب‌های سنگین را نداشت تا جایی‌که پل در هنگام بارندگی شدید به زیر آب رفت که با مطالعه دوباره در ساخت پل جدید این معضلات برطرف شده است.

دیگر پروژه‌هایی که امروز با حضور استاندار گیلان در شهرستان آستارا به بهره‌برداری رسید شامل لکه‌گیری و روکش آسفالت محور آستارا_آقچای به طول ۲ کیلومتر و با میزان اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور آستارا تالش به طول ۱۵ کیلومتر و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان همچنین آسفالت راه روستا‌های نظر محله، خان حیاطی و شیر حیاطی به طول یک و نیم کیلومتر و میزان اعتبار ۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار