مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان خبر داد؛

طراحی ۸۸ ویژه‌برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان

سرهنگ «مهدوی‌فرد» با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود و تاکنون ۸۸ برنامه طراحی شده، گفت: برای پنجمین سال متوالی برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور و همزمان در استان کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ - 24August 2024

سرهنگ «مهدوی‌فرد» طراحی ۸۸ ویژه‌برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کرمان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: رژیم بعث عراق با تهاجم به مرزهای ایران باعث ایجاد هشت سال جنگ در کشور و سختی‌ و مشکلات شد که شهدایی را تقدیم کردیم البته جنگ تمام نشده و همچنان شهدایی را فدای دین و اسلام می‌کنیم.
 
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن زنان و کودکان بی‌گناه غزه افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم و کودکان، دختران، پسران، جوانان و زنان در غزه به شهادت رسیده‌اند و برای ملت مسلمان دیدن چنین صحنه‌ای بسیار سخت است و امیدواریم انتقام سخت گرفته شود. 
 
مهدوی‌فرد با بیان اینکه امیدواریم در هفته دفاع مقدس شاهد نابودی اسرائیل باشیم، عنوان کرد: ۳۱ شهریورماه تا هفتم مهر هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده و برنامه‌هایی برای بزرگداشت این هفته در سطح استان برگزار می‌شود. ستادهای بزرگداشت شکل گرفته و برنامه‌ریزی در حال انجام است.
 
وی افزود: بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سراسر کرمان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود و تاکنون ۸۸ برنامه طراحی شده است. برای پنجمین سال متوالی برنامه تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور و همزمان در استان کرمان با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان برگزار می‌شود.
 
مهدوی‌فرد از معرفی اقدامات انجام شده به مردم در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آخرین آثاری که با موضوع دفاع مقدس و شهدا در قالب کتاب و... تولید شده است در همین هفته رونمایی می‌شود. همچنین برنامه‌هایی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
 
تدریس آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت برای نخستین بار در کرمان
 
وی تصریح کرد: برای نخستین بار در سطح استان تدریس دو واحد درسی آشنایی و مبانی دفاع مقدس و مقاومت انجام می‌شود. این واحد درسی در سال‌های گذشته به‌صورت غیررسمی و بدون الزام در مجموعه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد اما با همتی که در سطح کشور صورت گرفت و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دو واحد درسی جزو دروس الزامی مجموعه دانشگاهی و حوزه علمیه قرار گرفت و از اول مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور در تمامی دانشگاه‌های سطح استان ارائه می‌شود.
 
مهدوی‌فرد از برگزاری یادواره «سرو سرخ» خبر داد و متذکر شد: استان کرمان ۱۱۹ شهید جمعیت هلال‌احمر دارد که یادواره «سرو سرخ» به یاد این شهدا برگزار و در این مراسم از کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در ۸ سال دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان عنوان کرد: در راستای تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان، باید نقش تمامی ادارات به تفکیک در دوران دفاع مقدس گردآوری شود و این کار در کرمان در حال انجام است. امسال کتاب نقش جمعیت هلال‌احمر و سال گذشته نیز نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس را رونمایی کردیم و امیدواریم دیگر ادارات استان نیز همکاری کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار