معاون اداره کل امور خیریه و اوقاف استان قزوین:

توزیع ۲۱ هزار پرس غذای گرم در مواکب اوقاف استان قزوین

حجت‌الاسلام والمسلمین «عباسپور» گفت: مواکب اصلی اداره اوقاف استان قزوین موکب سیدالشهدا(ع) در نجف و موکب امامزاده بی‌بی زبیده خاتون(س) است که در این مواکب روزانه بالغ‌بر ۲۱ هزار پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام توزیع می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵ - 24August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین «میثم عباسپور» معاون اداره کل امور خیریه و اوقاف استان قزوین، اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در اربعین سال جاری درمجموع از هفت موکب مستقر در ایران و عراق ازجمله موکب مستقر در شهر‌های آوج، سامرا، کربلا، نجف و ابتدای مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا را پوشش داده است.

وی ادامه داد: مواکب اصلی اوقاف و امور خیریه استان قزوین موکب سیدالشهدا (ع) در نجف و موکب امامزاده بی‌بی زبیده خاتون (س) است که در این مواکب روزانه بالغ‌بر ۲۱ هزار پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام توزیع می‌شود.

معاون اداره کل امور خیریه و اوقاف استان قزوین بیان کرد: در موکب سیدالشهدا (ع) علاوه بر خدمت‌رسانی به‌تمامی زائرین ایرانی به موکب‌های عراقی نیز مساعدت‌هایی صورت می‌گیرد تا به نحو احسن از زوار پذیرایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات موکب سیدالشهدا (ع) اداره اوقاف استان قزوین، پذیرایی و فراهم کردن اسکان برای طلاب و نیرو‌های اثرگذار در جبهه مقاومت و بین‌الملل بود، در روز‌های اولیه خدمات‌دهی نیز از ۲۰۰ طلبه که از کشور‌های آفریقایی آمده بودند پذیرایی کردیم.

عباسپور با اشاره به اینکه در موکب سیدالشهدا (ع) بیش از ۱۰۰ خادم به زائرین اباعبدالله خدمت می‌کنند، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب سیدالشهدا (ع) با حضور مادحین و سخنرانان برجسته کشوری از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای توجه به موضوع محور مقاومت و غزه در نظر گرفته‌شده است.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین یک واحد کارخانه سیار تولید یخ ۵ تُنی به عراق ارسال کرده‌ایم تا نیاز موکب اوقاف در نجف و سایر مواکب قزوینی مستقر در نجف را تأمین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها