امام جمعه گناوه:

پیاده‌روی اربعین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت است

حجت الاسلام«رکنی حسینی»گفت:پیاده روی اربعین، بزرگترین راهپیمایی در عالم بر علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.
کد خبر: ۶۸۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ - 25August 2024

پیاده‌روی اربعین استغاثه جهانی برای ظهور منجی عالم بشریت استبه گزارش دفاع پرس بوشهر، حجت الاسلام«سیدعبدالهادی رکنی حسینی»امام جمعه شهرستان گناوه در گفت وگو بارسانه ها به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت:امروز پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع دینی در سراسر جهان است و هیچ نظیر و مانندی برای آن در عالم هستی و بشریت پیدا نمی‌شود.

وی درادامه افزود:پیاده روی اربعین، بزرگترین راهپیمایی در عالم بر علیه دستگاه استکبار، کفر و شرک و یک استغاثه جهانی به ساحت قدس ربوبی برای ظهور منجی عالم بشریت (عج) است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: قطعاً با سرمایه گذاری سیدالشهدا (ع) در عاشورا در حقیقت خطر بزرگی که دین مبین اسلام را تهدید می‌کرد و به تعبیر امام حسین (ع) می‌رفت که فاتحه اسلام خوانده شود، رفع شد و قیام الهی و نهضت خونبار عاشورا توانست از انحطاط بزرگ بازگشت به جاهلیت و ارتداد جلوگیری کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به فرارسیدن اربعین و زیارت حضرت امام حسین (ع) در این روز، گفت: تعریف فرهنگ زیارت به ویژه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یکی از علائم مؤمن در روایاتی از امام حسن عسکری (ع) بیان شده است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: علامت مؤمن در زیارت اربعین و ارائه روشی ویژه برای این زیارت در واقع یک طراحی الهی در امتداد حرکت حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع) و اهل بیت (ع) که در اربعین به زیارت رفتند و جابر بن عبدالله انصاری که در اربعین به شرف زیارت نائل شد، است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه دومین بعد رخداد عظیم اربعین امام حسین (ع) این است که این رخداد یک رسانه بین المللی منحصر به فرد برای جهانی سازی حماسه حسینی است، افزود: یکی از پیش نیازهای ظهور منجی عالم بشریت (عج) جهانی شدن حماسه حسینی و شناخت مردم از این حماسه و امام (ع) است و اربعین نقش یک رسانه جهانی را برای معرفی امام حسین (ع) و قیام آن حضرت ایفا می‌کند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: علیرغم بایکوت خبری از سوی امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی، اما به لطف و یاری خداوند حرکت اربعین به طور طبیعی حماسه امام حسین (ع) را در جهان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها