رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد؛

مدیریت بازگشت زائران اربعین با نظارت پهپادی بر مسیر‌ها

سردار حسینی با بیان اینکه موج بازگشت ورود زائران اربعین به کشور آغاز شده و به طور چشمگیری در حال افزایش است، گفت: پلیس برای نظارت دقیق بر ترافیک مسیر‌ها و وضعیت پارکینگ‌ها در نقاط مرزی از پهپاد استفاده می‌کند.
کد خبر: ۶۸۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ - 25August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا روز گذشته (یکشنبه) با بیان اینکه موج بازگشت ورود زائران اربعین به کشور آغاز شده و به طور چشمگیری در حال افزایش است، اظهار داشت: پلیس برای نظارت دقیق بر ترافیک مسیر‌ها و وضعیت پارکینگ‌ها در نقاط مرزی از پهپاد استفاده می‌کند.

مدیریت بازگشت زائران اربعین با نظارت پهپادی بر مسیر‌ها

سردار حسینی گفت: موج عظیمی از ورود زائران به کشور آغاز شده و به طور چشمگیری در حال افزایش است.

وی افزود: پلیس راهور با تمرکز ویژه بر مسیر‌های مرزی، به‌ویژه مرز مهران که بیشترین حجم تردد زائران و وسایل نقلیه عمومی را دارد، به صورت تمام‌وقت در تلاش است تا نظم و ایمنی را در این مسیر‌ها حفظ کند.

سردار حسینی افزود: برای تسهیل تردد و کنترل ترافیک جاده‌های مرزی، تمامی نیرو‌های پلیس راهور به کار گرفته شده‌اند. خودرو‌هایی که به دلیل پارک نامناسب به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند، از طریق پیامک به مالکان اطلاع‌رسانی شده و محل دقیق پارک خودرو‌ها مشخص شده است.

وی اظهار کرد: پلیس راهور برای نظارت دقیق‌تر بر ترافیک و وضعیت پارکینگ‌ها، از پهپاد‌های نظارتی استفاده می‌کند تا مدیریت بهتری داشته و از بروز هرگونه اختلال جلوگیری شود.

سردار حسینی با تأکید بر اینکه اقدامات نظارتی با هدف کاهش حوادث رانندگی و حفاظت از جان زائران صورت می‌گیرد. بیان کرد: حتی جان یک نفر هم برای پلیس راهور اهمیت دارد و از این رو، با تمام قوا و امکانات برای کاهش تصادفات و جانباختگان تلاش خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور اظهار داشت: به منظور نظارت دقیق بر تردد خودرو‌ها در جاده‌های خروجی مرز‌های زمینی، از دوربین‌های ثبت تخلف، مأموران گشت سیار و پهپاد‌های نظارتی استفاده می‌شود تا نظارت دقیقی بر ترافیک و تخلفات جاده‌ای داشته باشد.

وی با هشدار جدی به رانندگان حادثه‌ساز خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف حادثه‌ساز از جمله سرعت غیرمجاز، سبقت‌های خطرناک و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، با برخورد قاطع و بدون اغماض مواجه خواهد شد.

پلیس راهور از تمامی زائران خواست می‌خواهد که قبل از آغاز سفر استراحت کافی داشته باشند و از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است به بروز حوادث منجر شود، پرهیز کنند.

سردار حسینی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از زائران به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که ۲۰ درصد باقی‌مانده تا روز دوشنبه ۵ مرداد ماه، خاک عراق را به‌طور کامل ترک کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها