سردار حسینی مطرح کرد؛

۳۰ درصد تصادفات مرزی ناشی از واژگونی خودرو

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: امسال ۳۰ درصد از تصادفات به دلیل واژگونی خودرو‌ها رخ داده که علت اصلی آن خستگی رانندگان بوده است.
کد خبر: ۶۸۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ - 29August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: از مجموع افرادی که برای زیارت عتبات عالیات عازم شده‌اند، ۹۶ درصد از طریق مرز‌های زمینی وارد شده‌اند که ۷۹ درصد آنها با وسایل نقلیه شخصی و ۲۱ درصد با حمل‌ونقل عمومی سفر کرده‌اند.

۳۰ درصد تصادفات مرزی ناشی از واژگونی خودرو

سردار حسینی در ادامه گفت: امسال به دلیل کمبود وسایل نقلیه عمومی، توصیه شد زائران از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند. مدیریت این حجم عظیم تردد نیازمند تدابیر ویژه‌ای بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اهمیت جان زائران در سفر‌های اربعین عنوان کرد: هر ساله تلاش می‌کنیم تا از وقوع تصادفات و حوادث جاده‌ای جلوگیری کنیم. با این حال، امسال متأسفانه ۳۰ درصد از تصادفات به دلیل واژگونی خودرو‌ها رخ داده که علت اصلی آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است. همچنین، ۷۰ درصد از باقی تصادفات به دلیل سرعت بالا، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ رخ داده است.

سردار حسینی در پایان یادآور شد: آمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، با احتساب حادثه اتوبوس پاکستانی، متأسفانه به ۶۱ نفر رسیده است؛البته اگر بخواهیم به نسبت وسعت و تعداد تردد‌ها حساب کنیم، با کاهش آمار تصادفات مواجه هستیم، اما آمار نهایی توسط همکاران در پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار